Eerst geen breedbeeld, nu helemaal niet meer..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colinc

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Hallo allen,

Sinds kort heb ik Windows 7 (ipv Vista) op mijn laptop staan. Echter merkte ik dat de spellen niet opende over het hele scherm zoals gewend. Maar in het midden met twee zwarte zijbalken.
Als ik hem op mijn TV opende (dmv HDMI kabel) kwam ie daar wel in breedbeeld.

Nou goed, heel Google door lopen spitten. Wat geprobeerd in de eigenschappen, zoals compatibiliteit.. Niks lukte.
Uiteindelijk de allernieuwste driver gedownload (Catalyst control gebeuren) Nu werkt heel dat spel niet meer!! Heb alles hersteld (ook dat catalyst control weggegooid) zoals het was en beide games even opnieuw geinstalleerd (tot zover gaat het nog om 2 games) maar helaas zonder resultaat..

Weet iemand hoe ik dat probleem kan herstellen? En daarna het volgende probleem; het verhaal dat hij niet op het volledige scherm komt..

Hierbij wat gegevens uit Aida64

Code:
Veld	Waarde
Grafische Processor Eigenschappen	
Video kaart	ATI Mobility Radeon HD 4530/4570 (Dell)
BIOS versie	011.021.000.007.032787
BIOS datum	04/17/09,12:12:4
GPU Codenaam	M92
Onderdeelnummer	BR32787-001
PCI-apparaat	1002-9553 / 1028-02BE  (Rev 00)
Procestechnologie	55 nm
Bus Type	PCI Express 2.0 x16 @ x16
Geheugengrootte	512 MB
GPU Klok	680 Mhz  (origineel: 500 MHz, overclock: 36%)
RAMDAC kloksnelheid	400 Mhz
Pixel Pipelines	4
Texture Mapping eenheden	8
Gecombineerde shaders	80  (v4.1)
DirectX hardware ondersteuning	DirectX v10.1
Pixel vulsnelheid	2720 MPixel/s

Hallo,

Het is wel aanbevolen om de laatste drivers voor je videokaart te installeren!
Dus download die eerst, installeer het volledig.

In de AMD Vision Engine Control Center ga je naar "Mijn digitale beeldschermen" of "Mijn VGA-beelschermen" en klik op "Eigenschappen" kijk bij de maximale gerapporteerde resolutie en verversingssnelheid.
Pas deze aan bij het volgende: "Bureaubladbeheer" zet je bij "Bureaubladgebied" en zet de settings van Bureaubladgebied en Verversingssnelheid op de maximale gerapporteerde resolute en verversingssnelheid.
En probeer de game eens te starten, ga naar de settings en graphics, selecteer weer je beelschermresolutie, en pas andere graphics aan.

Succes

Woellie123

Succes

Inmiddels werken de games weer. Blijk de hele verkeerde software te hebben geinstalleerd.. Nu is ie weer up to date en werkt het weer.
Echter heb ik nog wel last van het volledig scherm..

Hij blijft klein in het midden met 2 zwarte balken aan de zijkanten.

Op het verhaal van het vision Engine Control Centre; Ik kan dit niet vinden?
De automatische driver software heeft ATI Catalyst Control Center geinstalleerd, en daar kom ik die opties niet in tegen.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik wist niet dat je de Catalyst Conrol Center had, want ik dacht dat het al een tijde geleden over ging op Vision Engine Control Center.
Dan is het enige wat ik nog kan zeggen, kijk in de game als er iets met de beeldverhouding te doen is.

Succes
Woelli123

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan