• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

eerst optellen waarden twee opvolgende kollomen dan hooste waarde van opgetelde waard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guuske87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 dec 2013
Goede middag,

Ik ben momenteel in bestand bezig waarvan ik een voorbeeld heb gemaakt in de bijlage.
De file heeft ong 1800 kolommen vandaar voorbeeld bestand.

In het voorbeeld heb je vier titels: EXPO, RENTAL, VISIE en BEURS. onder iedere titel staan 2 waarden.
Ik wil weten welke titel de hooste opgetelde waarde waarde heeft.

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen Bekijk bijlage VRAAG.xlsx

Rebmog,

bedankt alleen nu nog een extra stapje de eerste 400 kolommen hebben geen samengevoegde kolom en bestaan maar uit 1 kolom met 1 waarde.
Zou dit ook lukken met deze formule?

Heb hem toegepast op mijn file maar krijg de melding waarde, op het gedeelte met dubbelkop.
En als ik hem zelf probeer op de file die ik je heb toegestuurd lijkt hij hem ook niet te eten

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Het gaat om matrixformules. Die moet je afsluiten met Ctrl+Shift+Enter.
Bijgevoegd een aangepast bestand die ook rekening houdt met kolommen met één waarde. Hierbij is het wel noodzakelijk dat de eerste kolom leeg is.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan