Eerst zwart en dan groen beeldscherm.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Schul
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Schul

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Desktop met Windows 8.1
Na het opstarten van de pc ben ik naar het verkennen gegaan.
In het Verkennen venster bleef de aanwijzer uren draaien bij de Bibliotheek zonder de mappen te openen. Buiten de Verkenner werkt de pc wel
Via zo "MS-Config" "Veilige Modus" aangevinkt, de pc opnieuw laten opstarten Om te zien of dit ook in VM gebeurt.

Bij "Opnieuw opstarter" en "Afsluiten en handmatig starten" komt, zoals normaal, boven in beeld een paar seconde een paar regels en daarna een zwart beeld met rechtsonder de tekst "B4". Na een paar minuten verdwijnt de tekst "B4" en met een muisklik wordt dan het beeld groen met de muisaanwijzer.
Linksonder is een icoon "Toegankelijkheid" die werkt en rechtsonder een icoon van "Afsluiten /Opnieuw opstarten".
Verder is er geen enkele mogelijkheid om de pc verder te laten opstarten. Ook niet via "Taakbeheer" (Ctrl+Alt+Del)

Met opstarten via een gebrande DVD van "Windows 8.0 setup" werkt ook niet. Waarschijnlijk staat de bios niet juist ingesteld.
Windows 8.0 is in het verleden over de bestaande Windows 7 gezet.

Hoe krijg ik de pc verder opgestart?
bvd

Ook via F8 geprobeerd komt uit op het groene scherm

Toch eerst in de bios de bootvolgorde veranderen en met de W8 DVD op starten, kan ook via een F toets en de BBS, de bios Boot Selector, of krijg je dan al een groen scherm?
V.a. de W8 DVD heb je diverse repair opties.

Indien een zelfbouw PC, reseat de videokaart, nee heb je.

Ik weet in de bios te komen: tijdens opstarten bij tekst op beeldscherm op del. te drukken.
In de Bios staat volgens mij de opstartvolgorde goed deze is: CD/DVD, USB CD/DVD, Harde Schijf, USB KEY, NetWork, USB floppy, USB harddisk en Bev.
Als ik opstart met mijn "Windows 8.0 setup" werkt het niet en kom ik nu uiteindelijk uit op het groene scherm.

Het opstarten via een reboot cd werk wel, ik denk dat de bios instelling goed staat.
De set-up W8.1 DVD werkt niet met opstarten.
Is er ergens een W8.1 opstart programma te downloaden. Nu kan ik helemaal niet meer doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan