Eerste 7 pagina's enkelzijdig, rest dubbelzijdig afdrukken

• Onderwerp starter Onderwerp starter huijb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

huijb

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 dec 2001
Ik heb een Word bestand met ca. 48 pagina's. Ik wil de eerste ca. zeven pagina's enkelzijdig afdrukken en de rest dubbelzijdig (flip over) De printer kan dubbelzijdig afdrukken, ik kan alleen niet opgeven vanaf wanneer. Het is geen optie om eerst de even pagina's te printen, vervolgens de stapel om te draaien om dan de oneven pagina's te printen. Ook is het geen optie om eerst de eerste zeven pagina's te printen om op een later moment alles samen te voegen tot een boekwerk. Er moeten in totaal ca. 250 boekjes worden germaakt, is dus veel werk op die manier. Blijft er volgens mij maar een optie over, d.m.v. VBA. Graag zou ik daarom op weg geholpen willen worden met een macro.

Bij mijn weten kun je een printopdracht niet op die manier splitsen. Sowieso kun je vanuit Word niet instellen of je enkelzijdig of dubbelzijdig print; daarvoor heb je al een API call nodig. Maar zelfs dan gaat het om 2 afdrukopdrachten. Riekt naar een opdracht voor printer.nl :)

Bedenk me net dat er een simpele workaround is: lege pagina's achter de eerste 7 pagina's zetten, en alles gewoon dubbelzijdig afdrukken in één opdracht. Zie je geen verschil :)

Bedankt voor je reactie. Deze "simpele" gedachte schoot vanmiddag ook plots door mijn hoofd. Het werkt inderdaad goed op deze manier. Nogmaals dank voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan