Eerste boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

jony77

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2010
Hallo,

Ik krijg binnenkort al mijn pc onderdelen binnen die ik al besteld heb als het goed is.
Ik heb nog nooit een pc in elkaar gezet maar ik denk dat het wel gaat lukken denk ik.
Ik vroeg me af wat ik allemaal moest doen wanneer ik de pc in elkaar heb gezet en hij opstart, dus wat zijn de stappen die ik moet ondernemen voordat ik klaar ben om er spellen mee te gaan spelen etc.

PS: ik heb alles van Azerty besteld op donderdagavond. Alles was op voorraad (groen) maar nu is het oranje (dan staat er: levertijd 2-3 dagen). Ik heb mensen horen zeggen dat die dagen soms helemaal niet kloppen dus ik vroeg me af wanneer ik mijn onderdelen kan verwachten.

Alvast bedankt:thumb:

meestal sturen ze je wel een mailtje als ze het versturen, die dagen kunnen prima kloppen, maar houd er rekening mee dat ze op zondag niet werken etc. dus je kan hem komende week wel ongeveer verwachten.

bij je eerste boot hoef je op zich niet veel bijzonders te doen, alleen de windows cd erin, zorgen dat hij op opstarten vanaf de cd staat en windows installeren. als je in windows bent moet je van alle onderdelen drivers gaan downloaden. windows update vind er uit zichzelf al vrij veel (check ook de optionele updates), maar soms heb je wel eens dat je er een handmatig moet downloaden.

dat is eigenlijk het enige wat ik er over kan zeggen

succes

Alles past in elkaar, dus het in elkaar zetten is niet erg lastig.

Even wat tips;

- Als je de processor in de socket wilt doen, moet je niet drukken! Gewoon er rustig in leggen.
- De geheugen stickjes kunnen soms dwars doen, soms moet je best hard drukken. :thumb:

Als je voor het eerst boot, moet je naar de bios gaan. Daar moet je ervoor zorgen dat de DVD brander als eerst boot, en daarna de harde schijf (kan niet echt uitleggen hoe het precies moet, waarschijnlijk moet je iets als Storage Interfaces/Boot Devices indrukken. Is bij elke bios anders). Als je daarna opnieuw opstart en de windows 7 dvd erin doet, dan gaat hij windows 7 installeren. Als het goed is zoekt Windows 7 alle updates op, maar ik weet niet zeker of dit allemaal de ideale updates zijn.

@ 3747

Ze sturen bij azerty inderdaad een mailtje, wanneer het wordt bezorgd. Dan duurt het waarschijnlijk nog 1/2 dagen. Let op; de postbodes staken soms wel ;)

Laatst bewerkt:
Okee, bedankt voor jullie reacties jongens!

Ik wilde ook inderdaad nog weten of Azerty op zondag werkt maar dat is dus niet zo.
Ik denk dat ik het rond dinsdag kan verwachten?

Maar nogmaals bedankt, mijn vraag is hiermee wel beantwoordt:thumb:

Wanneer je een mail krijgt, waarschijnlijk de volgende dag, of als de postbodes op die dag staken, de dag daarna. Azerty heeft het op het moment (kerst) wel erg druk, dus je kan wat vertraging verwachten. Reken daarom maar dat het iets langer duurt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan