eerste clusters beschadigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

_emile_

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 okt 2006
3 dagen geleden sloot ik mijn notebook verkeerd af. toen ik hem opnieuw opstartte werd systeemcontrole gestart en systeemcontrole meldde dat het eerste cluster van power4gear (accu) beschadigd was. toen de volgende dag de notebook opnieuw verkeerd was meldde het systeemcontrole dat de eerste vijf clusters van set(nummer)tmp beschadigd waren + 1e cluster van power4gear. wat is er aan de hand en wat moet ik doen?

we spreken hier van een notebook van ASUS A6VM van 2 weken oud

Laatst bewerkt:
Hallo

Defekte of onleesbare clusters zijn een duidelijke indikatie dat er "dataverlies" , leesfouten op de betrokken harddisk zijn .

Het meest evidente is volgens mij om eens "diagnostic " software van de betrokken harde schijf fabrikant erop los te laten .

Meestal echter is het schijfoppervlak beschadigd doordat de koppen de "platters" hebben geraakt .

Is betrokken toestel nog in garantie , deze uiteraard claimen .

Voor de volledigheid v/h verhaal , over welk type/merk "mijn notebook" spreken we hier , ook graag de ouderdom .

Peter

beter laat dan nooit:P volgens mij staan de gegevens er gewoon bij. ik heb geen actie ondernomen. ik heb ondertussen al een paar keer gerecovered en geen problemen meer daarmee dus ik weet ook niet. ik sluit het topic wel. possible reageren kan nog via prive dinges

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan