Hallo allemaal.
Binnen kort wil ik graag mijn eerste eigen game pc bouwen en ik heb nog een paar vragen betreft de setup en een paar andere vragen.
Naast het gamen doe ik een Sound Design opleiding en ik wil graag aan de slag met 1080p video bewerking voor mijn youtube kanaal + misschien mijn games live streamen op dergelijke websites. Ook ben ik een Media Vormgever en ben dus een Adobe Addict. Dus dat is redelijk veel multi tasking.
Nu heb ik Via http://www.alternate.nl mijn lijst samen gesteld wat betreft de hardware en behuizing.
De link naar het winkel mandje werkt niet dus ik post hier zelf even mijn lijst van onderdelen.
---------------------------------------
Behuizing : Thermaltake Chaser MK-I
Kosten: €124,90
Moederboard: MSI X79A-GD65 8D
Kosten: €269,-
Processor: Intel Core i7-3820
Kosten: €274,-
CPU Koeler: Intel RTS2011LC
Kosten: €81,90
Videokaart: ASUS GTX660 TI-DC2T-2GD5
Kosten: €304,-
Werkgeheugen: Corsair 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit
Kosten: €94,90
Hardeschijf 1: OCZ AGT3-25SAT3-120G
Kosten: €89.90
Hardeschijf 2: Western Digital WD10EZRX
Kosten: €73,90
DVD Speler: Asus DRW-24B5ST
Kosten: €27,99
Voeding: Cooler Master GX750
Kosten: €86.90
Totale kosten: €1427,39
Nu mijn volgende vragen.
Kijkend naar de toekomst, is de x79 2011 socket moederboard + de i7-3820 een goede beslissing geweest ?
Ik hoorde dat de 3770k voor de 1155 socket moederboards de laatste processor zou zijn die intel zou maken (dus dat zou betekenen als ik mijn pc wil upgraden alsnog naar een 2011 chipset zou moeten overstappen over een paar jaar).
2e vraag: Is dit een redelijke prijs voor dit systeem ? of zit ik veel te duur ? (sommige onderdelen zijn zeker niet goedkoop in mijn setup)
Laatste vraag: Als ik veel te duur aan het zoeken ben, wat zou u aanraden ? (Mocht u alle onderdelen hebben gezien op de website kunt u ook zien dat ik een zwart/blauwe thema probeer te maken)
----------------------------------------
Ik kijk uit naar uw reacties, advies is altijd welkom !!
Groeten Marcel
Binnen kort wil ik graag mijn eerste eigen game pc bouwen en ik heb nog een paar vragen betreft de setup en een paar andere vragen.
Naast het gamen doe ik een Sound Design opleiding en ik wil graag aan de slag met 1080p video bewerking voor mijn youtube kanaal + misschien mijn games live streamen op dergelijke websites. Ook ben ik een Media Vormgever en ben dus een Adobe Addict. Dus dat is redelijk veel multi tasking.
Nu heb ik Via http://www.alternate.nl mijn lijst samen gesteld wat betreft de hardware en behuizing.
De link naar het winkel mandje werkt niet dus ik post hier zelf even mijn lijst van onderdelen.
Behuizing : Thermaltake Chaser MK-I
Kosten: €124,90
Moederboard: MSI X79A-GD65 8D
Kosten: €269,-
Processor: Intel Core i7-3820
Kosten: €274,-
CPU Koeler: Intel RTS2011LC
Kosten: €81,90
Videokaart: ASUS GTX660 TI-DC2T-2GD5
Kosten: €304,-
Werkgeheugen: Corsair 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit
Kosten: €94,90
Hardeschijf 1: OCZ AGT3-25SAT3-120G
Kosten: €89.90
Hardeschijf 2: Western Digital WD10EZRX
Kosten: €73,90
DVD Speler: Asus DRW-24B5ST
Kosten: €27,99
Voeding: Cooler Master GX750
Kosten: €86.90
Totale kosten: €1427,39
Nu mijn volgende vragen.
Kijkend naar de toekomst, is de x79 2011 socket moederboard + de i7-3820 een goede beslissing geweest ?
Ik hoorde dat de 3770k voor de 1155 socket moederboards de laatste processor zou zijn die intel zou maken (dus dat zou betekenen als ik mijn pc wil upgraden alsnog naar een 2011 chipset zou moeten overstappen over een paar jaar).
2e vraag: Is dit een redelijke prijs voor dit systeem ? of zit ik veel te duur ? (sommige onderdelen zijn zeker niet goedkoop in mijn setup)
Laatste vraag: Als ik veel te duur aan het zoeken ben, wat zou u aanraden ? (Mocht u alle onderdelen hebben gezien op de website kunt u ook zien dat ik een zwart/blauwe thema probeer te maken)
----------------------------------------
Ik kijk uit naar uw reacties, advies is altijd welkom !!
Groeten Marcel