Eerste email blijft in postvak uit staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

HORADADA

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2011
Dag allemaal,
Ik heb een eigenaardig probleem met mijn outlook 2010.

De eerste email wat ik wil versturen komt netjes in Postvak UIT, maar in de kolom "verzonden" zet Hij de status "geen", en wordt niet verstuurd.
Als ik een tweede, of volgende email wil versturen (als ik die eerste die faalt laat staan), dan wordt die email correct in postvak UIT gezet, met de vermelding: vr 9/03/2012 18:54 en correct verstuurd.

Als ik echter de email verwijder, dat niet verstuurd werd (met de status "geen"), dan heb ik dat probleem opnieuw met de eerste email die in postvak UIT komt te staan, en niet meer met de volgende e-mails die in postvak UIT komen (voor zover dat ik die eerste email niet verwijder).

Ik heb dat probleem nooit eerder gehad.

Weet iemand de oplossing?
dank!

Nooit geschoten is altijd mis.

Probeer eens off line een keer te werken en verwijder die mail eens. Dan weer terug naar het oude online.

bedankt voor de tip, maar het heeft niet geholpen.

Ik ben wel tot de vaststelling gekomen dat het probleem zich enkel voordoet als ik het postvak UIT open, voor dat de eerste email verstuurd is.
Als ik het postvak UIT niet open, dan wordt ook de eerste email correct verstuurd.

Bij het openen van het postvak UIT veranderd de status van verzenden dan de eerste email van normaal, naar "geen"

of is dat normaal?

dank voor de tip!
heb alle mogelijke middelen aangewend om te herstellen, en zelf na herstelling blijft het probleem bestaan.
Ik krijg meer en meer de indruk dat de oorzaak te zoeken is in een add van een andere applicatie.
Ik zal er niet verder op zoeken, nu ik een middel gevonden heb om het te omzeilen, waardoor het minder ergerlijk is.

In elk geval bedankt voor de tips en de steun!
groeten!

Gisteren ook dit item gelezen, kwam de gedachte bij me op dat je mogelijk iets hebt gedaan met de optie 'bezorging uitstellen'. Weet ook niet waarom dit in m'n hoofd zit.
Misschien nog eens eerst alle relevante zaken goed backuppen en dan geheel deïnstalleren plus installeren.

Bedankt voor de aanmoedigingen!
Ik heb alles wat ik kon herstellen, ook hersteld.
het programma, de PST bestanden enz.

Ik denk te mogen stellen dat de oorzaak misschien niet bij outlook te zoeken is, maar in een add of ander programma.
Ik stuur outlook ook aan via Excel (via macro's), en misschien ligt daar de oorzaak!

Ik geef het niet echt op, maar er is ook zoiets dat men soms een fout kan oplossen door het toeval van het te vinden.

Ik heb de meest voor de hand liggende oplossingen uitgeprobeerd en heb de oplossing nog niet gevonden.
Ik zal verder zoeken, want ik wil het wel opgelost krijgen, maar zal dat op een proefondervindelijke manier doen.
Ik kan thans het probleem omzeilen, en dat is al een grote opluchting.
En eigenlijk zat ik in een vicieuze cirkel, omdat ik toch wilde zeker zijn of mijn berichten goed zouden verstuurd worden, opende ik POSTVAK UIT, en precies bij het openen van POSTVAK UIT creëerde ik eigenlijk zelf het gebrek.
Dus zal ik nu rustig afwachten en kijken of mijn postvak UIT op nul komt te staan, in plaats van mijn postvak UIT te openen.

Ondertussen zal ik blijven verder zoeken!
Ik laat bericht als ik de oplossing gevonden heb!

@ chopra
Ik heb de optie 'verzenden als er verbinding aanwezig is" uit staan.
Ik heb dat ook al aangevinkt, en het probleem blijft hetzelfde.
Als ik Postvak UIT open heb staan, dan wordt het bericht niet verzonden, en als ik postvak UIT niet open heb staan, dan wordt het bericht wel verzonden.

In ieder hartelijk dank voor Jullie steun !
dank!

Laatst bewerkt:
Hallo, oke apart geval. In ieder geval wachten we af en bedankt zover. Ben toch wel eens benieuwd hoe het een en ander is op te lossen. Jammer dat de linkjes die ik gaf niet tot het gewenste resultaat hebben geleid. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan