Ginger
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 29 dec 2006
Vanmiddag liep ik tegen een kleinigheidje (in VBA) aan waarbij ik niet precies wist hoe eea op te lossen. Vervolgens is het wel via een 'work around' opgelost, maar 't laat me toch niet los!
Helaas heb ik hier ff niet de code bij de hand (was op m'n werk) maar ik zal 't zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Via een application.inputbox laat ik een gebruiker een bereik selecteren. Via de Set functie (is Set een functie??
) geef ik dit bereik op aan een 'als range gedefinieerde variabele'. Nou wilde ik via een msgbox in de code de gebruiker melden wat de startcel en wat de eindcel is (bij de aanvang een melding met de startcel en bij het einde van de code een melding met de eindcel). Dat hoopte ik te bereiken via (zoals je dat doet bij Array's) de Lbound en Ubound. Uiteraard begon de debugger direct te mekkeren dat dit niet kon...
Het is nu opgelost door het bereik te splitsen op de dubbele punt, maar dat lijkt me nogal omslachtig.
Wie weet de eenvoudige methode om de 1e en de laatste cel uit een bereik te halen?
(neem als voorbeeld: A5:A75)
Dank voor de hulp alvast...
Groet, Leo
(leuk om óók 'ns een eigen vraag te hebben...
)
Helaas heb ik hier ff niet de code bij de hand (was op m'n werk) maar ik zal 't zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Via een application.inputbox laat ik een gebruiker een bereik selecteren. Via de Set functie (is Set een functie??
Het is nu opgelost door het bereik te splitsen op de dubbele punt, maar dat lijkt me nogal omslachtig.
Wie weet de eenvoudige methode om de 1e en de laatste cel uit een bereik te halen?
(neem als voorbeeld: A5:A75)
Dank voor de hulp alvast...
Groet, Leo
(leuk om óók 'ns een eigen vraag te hebben...