Eerste en nieuwe videokaart heeft er geen zin in.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cracky_D

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2006
Goedendag,

Ik heb vandaag een nieuwe videokaart gekocht namenlijk de Ati RADEON 7000,

specs zijn :

RADEON® 7000, with powerful double data rate memory, delivers enhanced 3D and 2D performance
HYPER Z™ technology increase effective memory bandwidth resulting in improved performance
PIXEL TAPESTRY™, the RADEON® 7000 rendering engine, powers an incredible 1.6 gigatexels/ second for high fill rates in 32-bit at high resolutions.
RADEON® 7000 supports DirectX® and OpenGL® allowing for superior graphics and 3D textures that add a more natural look to game environments

Industry leading DVD playback
RADEON® 7000 features VIDEO IMMERSION™ technology for industry leading video playback
Integrated motion compensation & iDCT enables multi-tasking during DVD playback - even on basic PCs
Process full-frame rate, full-screen DVD or MPEG-2 video
ATI’s adaptive per pixel de-interlacing process gives the best possible DVD video quality by reducing feathering or blurring artifacts
Built-in DVD playback saves the expense of buying a separate MPEG-2/DVD decoder card

High resolution 2D graphics
32-bit 2D resolutions up to 2048x1536
Enjoy sharper, crisper images within 2D applications
Maximize 2D viewing capabilities with RADEON® 7000 - see more of the page on screen
RADEON® 7000 uses award-winning technology from ATI’s successful graphics accelerators for consistent, stable performance

System requirements
Pentium® 4/III/II/Celeron™, AMD® K6/Athlon® or compatible with AGP 2.0 Compliant BUS- AGP 2X (3.3V), AGP 4X (1.5V), or AGP2X/4X based systems

Installation software requires CD-ROM drive
DVD playback requires DVD drive on PCs with an Intel® Pentium® II processor (or equivalent) and 32MB of system memory

Graphics controller : RADEON® 7000 graphics processorMemory configuration : 32/64MB DDR
Operating systems supported : Windows® 98SE / Windows® Me / Windows® 2000 / Windows® XP

Monitor support : CRT Monitor: 15 pin VGA connector
Display support :
Register compatible with VGA
BIOS compatible with VESA for super VGA
DDC1/2b/2b+ monitor support
VESA Display Power Management Support
Separate horizontal and vertical synchronization at TTL levels

Features HYPERZ™ technology / PIXEL TAPESTRY™ architecture / VIDEO IMMERSION™ technology / Twin Cache Architecture / Single-Pass Multi-texturing (3 textures per clock cycle) / True Color Rendering / Triangle Setup Engine / Texture Cache / Bilinear/Trilinear Filtering / Line & Edge Anti-aliasing / Texture Decompression support under / DirectX® (DXTC) and OpenGL® / Specular Highlights / Perspectively Correct Texture Mapping / Mip-Mapping / Z-buffering and Double-buffering / Emboss, Dot Product 3 and Environment bump mapping Spherical, Dual-Paraboloid and Cubic environment mapping / Full Screen Anti-Aliasing (FSAA)

Nu stop ik deze in mijn zelfgebouwde pc, met een moederboard van MSI K7T Turbo2 van asus

Specs :

CPU

• Support Socket A for AMD® Athlon™/Athlon™ XP/Duron™ Processors
• Supports up to 2600+

Chipset

• VIA® KT133A Chipset
- FSB @266MHz
- AGP 4x and PCI Advanced high performance memory controller
- Supports PC100/133 SDRAM

• VIA® VT82C686B Chipset
- Enhanced Power Management Features
- Integrated Super I/O (FDC, LPT, COM 1/2, and IR)
- Dual bus Master IDE Ultra DMA 33/66/100 (686B)
- Integrated Hardware Soundblaster
- Direct Sound AC97 Audio
- ACPI

FSB

• 100/133MHz clocks are supported (200 / 266MHz Internal System Bus)

Main Memory

• Supports six memory banks using three 168-pin unbuffered DIMM
• Supports a maximum memory size of 1.5GB (32M x
• Supports 3.3v SDRAM DIMM
• NO support ECC Function

Slots

• One AGP(Accelerated Graphics Port) slot
- AGP specification compliant
- Supports AGP 2.0 1x/2x/4x
• One CNR (Communication Network Riser) slot
• Five 32-bit Master PCI Bus slots
- Supports 3.3v/5v PCI bus Interface

On-Board IDE

• An IDE controller on the VIA® VT686B chipset provides IDE HDD/CD-ROM with PIO,
Bus Master and Ultra DMA 33/66/100 operation modes.
• Can connect up to four IDE devices

Audio

• Chip Integrated
- Direct Sound AC97 Audio

On-Board Peripherals

• On-Board Peripherals include:
- 1 floppy port supports 2 FDD with 360K, 720K, 1.2M, 1.44M and 2.88Mbytes
- 2 serial ports (COMA + COM B)
- 1 parallel port supports SPP/EPP/ECP mode
- 4 USB ports (2 Rear Connectors/USB Front Pin Header)
- 1 IrDA connector for SIR/CIR/ASKIR/HPSIR
- 1 Audio/Game port
- D-Bracket™ pin header

BIOS

• The mainboard BIOS provides "Plug & Play" BIOS which detects the peripheral devices and
expansion cards of the board automatically.
• The mainboard provides a Desktop Management Interface(DMI) function which records your
mainboard specifications.

Dimension

• 30.4 cm(L) x 21.0 cm(W) ATX Form Factor

Mounting

• 6 mounting holes.

Als ik de kaart in de pc steek namenlijk in het bruine slot (weet de naam hiervan niet) dat krijg ik op geen enkele manier beeld, maar stop ik de kaart in mijn andere pc. dan weer wel. waar kan dat aan liggen??

Laatst bewerkt:
De volgende keer kun je beter je eigen getypte tekst dik drukken ofzo dit is een beetje onoverzichtelijk.

verder:

Het kan veel verschillende redenen hebben. Je kunt het beste met zo weinig mogelijk hardware opstarten, dus alleen CPU, geheugen en videokaart.

ps. bruine slot = het agp slot, welke ook stuk kan zijn.

en welkom op helpmij.nl :)

Diep genoeg erin gedrukt? zit het mobo niet te laag, zodat hij niet helemaal erin komt, door de bracket?
Schroef dan even de monitor aansluit moertjes iets los, en brobeer het nog eens, goed aandrukken in het AGP slot, en de moertjes weer vastdraaien

Zit er misschien nog een onboard videoadapter op het moederbord, die je eerst nog in de bios moet uitzetten ?

Lange Pier zei:
Diep genoeg erin gedrukt? zit het mobo niet te laag, zodat hij niet helemaal erin komt, door de bracket?
Schroef dan even de monitor aansluit moertjes iets los, en brobeer het nog eens, goed aandrukken in het AGP slot, en de moertjes weer vastdraaien

Ik ga het even proberen, om gewoon alles los naast elkaar te le.ggen

Jozo zei:
Zit er misschien nog een onboard videoadapter op het moederbord, die je eerst nog in de bios moet uitzetten ?

dit is inderdaad ook een mogelijkheid. Of heb je hiervoor een andere videokaart gehad die je eruit hebt gehaald toen je deze plaatste?

toetje33 zei:
dit is inderdaad ook een mogelijkheid. Of heb je hiervoor een andere videokaart gehad die je eruit hebt gehaald toen je deze plaatste?

Ja dat is zo ! :D

:rolleyes: No moet ik zeker mijn moederboard ressetten, maar hoe :rolleyes:

Ik heb geen handleiding:o

Cracky_D zei:
Ja dat is zo ! :D

:rolleyes: No moet ik zeker mijn moederboard ressetten, maar hoe :rolleyes:

Ik heb geen handleiding:o

Waarom zou je bios resetten?:confused:
Is nergens voor nodig, bij het wisselen van een grafische kaart.

Lange Pier zei:
Waarom zou je bios resetten?:confused:
Is nergens voor nodig, bij het wisselen van een grafische kaart.

O, dacht dat dat wel van belang zou zijn, maar ik heb namenlijk m'n oude videokaart niet, weet ook niet welke het was:o , heb dit mobo gehad. Hij heeft het wel gedaan.

toetje33 zei:

Nee ik heb en had geen onboard video kaart.

Cracky_D zei:
Nee ik heb en had geen onboard video kaart.

Dan ligt het daar sowieso niet aan. Dan moet je de rest van de genoemde stappen nog maar is uitvoeren. start ook is op zonder harde schijf aangesloten.

toetje33 zei:
Dan ligt het daar sowieso niet aan. Dan moet je de rest van de genoemde stappen nog maar is uitvoeren. start ook is op zonder harde schijf aangesloten.

Hij doet egt helemaal NIETS !, ik weet het niet meer ik denk dat mijn VGA kapot is want ik had gister een andere video kaart en die deed het ook niet allebij zijn ze nieuw.

Als ze het wel doen in een andere comp, en niet in dit mobo, tja.

Haal alles uit de kast, sluit alleen proc, speaker en voeding aan, sluit de powerswitch pinnen even kort, hoor je beepcodes, dat is goed, zet het geheugen erbij, beepcodes, goed, zet de videokaart erbij, geen beepcodes, goed, geen beeld, dan wordt het verder zoeken.

Totaal geen beepcodes, mobo overleden.

Cracky_D zei:
Hij doet egt helemaal NIETS !, ik weet het niet meer ik denk dat mijn VGA kapot is want ik had gister een andere video kaart en die deed het ook niet allebij zijn ze nieuw.

Zeker weten MOBO kapoet:confused: Jammer

Nog één dingetje kun je proberen, de FSB op het mobo op 100 zetten, heb ook een paar van die gevalletjes gehad, zette je de FSB op 100, beeld.

Lange Pier zei:
Nog één dingetje kun je proberen, de FSB op het mobo op 100 zetten, heb ook een paar van die gevalletjes gehad, zette je de FSB op 100, beeld.

Hoe wil je dat doen zonder beeld.

Misschien cmos-batterijtje er ff uit laten. Dan is het moederbord iig weer gereset naar de fabriekswaardes.

Er staat toch, op het mobo, daar zit vaak een dipswitch of en jumperbankje voor die instelling op, het is een KT133A chipset, die werd vaak door dit type voorinstelling ingesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan