Eerste Game-PC bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobinPro

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Hallo iedereen,

Ik ben van plan om voor de eerste keer een game-pc te bouwen, maar ik ben 14 jaar en heb niet een groot genoeg budget voor een high-end systeem. Ik dacht zelf aan de volgende configuratie:

CPU: AMD Athlon X4 760K of AMD Athlon X4 860K
GPU: AMD Radeon R9 270X
HDD: Seagate Barracuda 1TB
Moederbord: MSI A78M-E35
RAM: Weet nog niet welk merk/model, maar wel 2 x 4GB DDR3
Voeding: Corsair Builder Series CX500(M)

Is dit een goede configuratie en zal mijn systeem het uiteindelijk ook gaan doen? Als dit zou kunnen, welke CPU zou dan het beste zijn en van welk merk kan ik het beste goedkoop geheugen kopen?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

@RobinPro, ziet er leuk uit, zelf zou ik alleen een ietsjes nieuwere/snellere processor nemen en om dat te compenseren een r9 270 (zonder X) dit is dezelfde chip alleen de X-versie draait op een iets hogere clockspeed. De 270 kun je natuurlijk ook zelf overclocken. kwa geheugen denk ik dat Crucial nog steeds het goedkoopste goede merk is.

@bfortbattle

Bedankt voor je reactie!
Welke processor zou ik dan kunnen nemen? En zit er dan nog erg veel verschil tussen de Crucial Ballistix Sport en Tactical, want het verschil in prijs is niet meer dan een tientje. En dan nog 1 ding :P, gaat mijn hele systeem ook echt werken?

Laatst bewerkt:
ik zou dit ram nemen heeft een hele goede timing ---> link
en ook een andere voeding deze --> link of deze ---> link
en ik zou ook een hd 7950 nemen het eigenlijk een r9 280 en ook nog eens goedkoper
en je mist ook nog een behuizing

voor je vraag over de cpu ligt er aan welke games je wilt spelen dus welke games wil je spelen?

Laatst bewerkt:
@granitk7

Bedankt voor de link, ik had al gekeken naar RAM en wilde deze gaan kopen alleen hier was de prijs 10 euro duurder.

Mijn budget is zo rond de 500 euro

Ja dat klopt maar ik heb hier al twee dvd brander/spelers geïnstalleerd in een ATX kast en windows heb ik hier ook nog. Wat zijn dan eigenlijk de nadelen van een pirate versie van windows?

Ik wil graag GTA V gaan spelen en games zoals BF 4 en AC.

Laatst bewerkt:
Ik denk als je een pirated versie hebt je geen beveiligingsupdates krijgt, maar dat weet ik niet zeker.
en je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag: welke games ga je spelen?

Laatst bewerkt:
Jawel alleen later had ik het bericht aangepast. Het liefst zou ik GTA V willen gaan spelen en spellen zoals Battlefield 4 en Call of Duty. Far Cry 4 zou ook leuk zijn. Maakt het trouwens niet uit dat de HD 7950 al bijna 3 jaar oud is?

Laatst bewerkt:
oh sorry niet gezien

far cry 4 kan je wel spelen met dit lijstje, maar niet op hoogste settings komt omdat ubisoft zijn spellen verschrikkelijk slecht port de rest moet je allemaal kunnen spelen op ultra settings ---> Naamloos.png

als je een betere processor zou nemen dan kan je far cry 4 ook op high settings spelen

Je mist ook een ssd ik zou die er later ook nog bij zetten

edit: was de hdd vergeten is hier aangepast ---> Naamloos2.png moest er wel een goedkopere processor in zetten om binnen het budget te blijven

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt!

Ik zal dit allemaal meenemen en ik denk ook dat ik jouw config ga kopen. Alleen nog 1 vraagje, ik heb een oude Compaq desktop van mijn vader gepakt en deze helemaal leeg gesloopt en schoon gemaakt, maar ik weet niet of deze kast geschikt is vanwege de koeling van alle onderdelen. De airflow zegmaar. Hier onder staat een link naar de computer.

EDIT: Is een ander moederbord niet echt nodig of wordt dit door de socket toch wel noodzakelijk?

http://megahertz.hu/bolt/hasznalt_szamitogep/hp-compaq-evo-d310/

Laatst bewerkt:
het is niet verstandig om die behuizing te nemen vanwege de airflow en ja een ander moederbord is noodzakelijk, want het is een andere socket en dit is het goedkoopste moederbord waarbij je geen last van throtteling hebt. Je kan ook de x4 860k nemen, want veel verschil in snelheid met de fx 4300 is er niet

wat ook een optie is is besparen op je gpu en een r9 280 nemen in plaats van een r9 280x. Dan kan je deze nemen ---> link en de fx 6300 nemen

Oke, en welke behuizing kan ik dan nemen om een goede airflow te creëren en niet te veel geld lichter te zijn?
Ik ga denk ik wel voor de fx 6300

je kan deze nemen als je niet te duur wilt uit zijn, maar dat zou ik zelf niet doen ---> link
zelf zou ik voor deze gaan --> link

Erg bedankt voor alle informatie ik ga trouwens voor de wat duurdere case, want ik vind het erg belangrijk dat mijn nieuwe pc niet oververhit raakt.

Hallo allemaal,

Ik heb een laatst een configuratie gemaakt samen met iemand van het forum, maar ik ben er nog steeds niet uit welke voeding en welke behuizing ik het beste kan gebruiken. Ik wil er graag zeker van zijn dat mijn systeem genoeg stroom krijgt en dat ik zo niet eens meer kan praten tijdens het gamen vanwege het lawaai die de behuizing niet tegen houdt.

Dit is mijn config:

Geheugen: Crucial 8 GB DDR3-1866
Grafische kaart: XFX R9 280X Black
Harde schijf: Seagate Barracuda 1TB
Moederbord: Gigabyte GA-970A-UD3P
Processor: AMD FX-6300

Alvast heel erg bedankt weer voor de reacties.

Hoi,

Niet alleen de behuizing bepaald de herrie ik mis ook een goede processor koeler en wil je een big of en mid tower behuizing en de Seasonic is een prima merk qua voeding.

Ps zie dat de videokaart vanuit het merk 750 watt vraagt geloof daar niet zo in maar om in het midden te zitten zou ik deze dan nemen

@Modag

Oké dus het merk Seasonic, maar hoeveel watt heb ik dan nodig? En ik heb het liefst denk ik een mid tower behuizing, omdat dit net wat kleiner is, maar past mijn hardware hier dan wel in?

Hoi,

Behuizing is eigen smaak maar deze komt zo te zien er goed mee af en voeding staat in mijn vorig antwoord qua vermogen.
Of deze lijkt mij ook prima

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan