Eerste GamePc Kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

silvan02

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2013
Hallo,

Mijn ouders en ik willen graag een goeie Game-Pc gaan kopen.
Maar het probleem hierbij is dat wij allen 2 geen verstand hebben in de richting van computers.
Op de pc wil ik zware spellen doen bijv: Gta iv, als ze er zijn Battlefield 4 en Gta V.
Ons budget is Ongeveer 800,- Euro, Het liefst een stille Game-Pc.
Zoals ik al zij weten wij niet veel van pc's af dus zouden wij ook niet weten wat er allemaal in moet.

M.V.G

Silvan02

harde schijf is wel duur verder kan moederbord goedkoper
en de voeding is groot 550 is genoeg
en bij zo.n budget zou k geen SSD van 120 doen eerder van 64
zo bespaar je weer wat en dat kun je in de videokaart steken.

Laatst bewerkt:
Als ik hem dan zo zou bestellen, krijg ik er dan een beschrijving bij hoe je hem in elkaar moet zetten?
kan die neit eits goedkoper dan 875?? al is het maar 25 euro?

Hier is een mooi mandje zonder assemblage: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...552887]=1&product[582389]=1&product[565659]=1

Met assemblage en Windows er bij kom je dan uit op 817 euro en heb je een hele mooie pc. Zo hoef je je over niks zorgen te maken behalve Windows er op installeren maar dit is gedaan in 30 minuten. Gewoon cd'tje erin en instructies volgen, super makkelijk.
Mandje met assemblage: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[582389]=1&product[565659]=1&product[7517]=1

7870 XT is een hele mooie videokaart die bijna alle games van nu op max. settings aan kan.

P75 Pro3 is een goed moederbord, als je niet van plan bent om te gaan overclocken is dit alles wat je nodig hebt.

De i5 3350P is een goede processor, kan alle games goed aan en is lekker snel.

Elite 430 is een mooie kast, alles past erin en heeft goede airflow voor de koeling.

Een TX3 Evo erbij voor de koeling. Maakt de pc ook stiller dan de standaard koeling van Intel.

Harde schijf van 1TB, zou je nog kunnen upgraden naar meer als het nodig is maar voor de meeste mensen is 1TB (meer dan) genoeg.

8GB RAM. Je hebt alleen meer nodig als je iets gaat doen met videobewerking, fotoshop, etc. Voor gamen is 8GB genoeg.

Er zit nu windows 7 bij, zou je oook nog windows 8 kunnen maken. Is maar net wat je zelf wilt.

Als je wilt dat de pc door de webshop in elkaar wordt gezet ben je 60 euro meer kwijt. Als je wilt dat ze Windows er ook op installeren ben je nog een keer 30 euro kwijt. Ik raad je aan om dit zelf te doen. Op Youtube staan heel veel filmpjes die dit allemaal uitleggen stap voor stap. Zelf heb ik ook een paar maanden geleden mijn 1e pc in elkaar gezet en dat ging prima.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Laatst bewerkt:
Wat dacht je van zoiets? De aankomende GTA kan je wellicht op max settings spelen mede door de 8-core bij intel zou je dan moeten kijken naar een I7 (Hexacore) Die aardig prijzig zijn.
XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation. De beste kaart van AMD op het moment.

Uitbreidbaar:
- Je kan later een extra XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation kaart erin doen. Waardoor je een dubbele grafische kracht haalt. (Voeding ondersteunt het)
- Je hebt nu 1x 8 GB geheugen er zijn nog 3 slots open! Kan dus 32GB in totaal in.
- Nog 5 aansluitingen om hardeschijven aan te sluiten. SSD of HD mag je kiezen. (In een raid opstelling eventueel)
- Eventueel een draadloze kaart.
- Eventueel een card reader
- Eventueel een Blueray brander
- Eventueel Fancontroller met 5 ventilatoren. (Zodat je hardware langer meegaat)

* Nadeel er is standaard geen SSD bijgeleverd. Maar deze zijn niet noodzakelijk. Je kan er later altijd 1 bijkopen en zullen ze waarschijnlijk ook goedkoper zijn.
PC: http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/439608 Precies 850 Euro met bestelkosten.

PS: Overclocken is niet mogelijk, vanwege lage wattage. Met deze samenstelling kan je de komende 7 jaar nog wel door. Mits je hem upgrade.
GTA 5 Komt pas in December op de PC uit. Kan je bij het spel gelijk een SSD aan schaffen.

Laatst bewerkt:
@ Sander,

Dan zit er nog geen Windows en assemblagekosten bij. Ik weet zelf ook niet of dit nodig is.

@ TS
Moeten deze er bij zitten?

De pc in elkaar laten zetten kun je laten doen bij de webshop. Zij maken hem helemaal klaar om gebruikt te worden. Dit kan alleen de pc zijn (zij zetten alle onderdelen in de behuizing en installeren de drivers etc, maar nog geen Windows, 60 euro) of helemaal (alles in de behuizing zetten, drivers + windows, 90 euro).

Dus bij 60 euro moet je alleen nog Windows er op zetten, en bij 90 euro is hij helemaal klaar voor gebruik en zet je de pc aan en kun je er mee aan de slag.

Maar de vraag aan jou is: Heb je assemblage & Windows nodig? Of kun je dit zelf en heb je Windows nog thuis liggen?

Laatst bewerkt:
De pc in elkaar laten zetten kun je laten doen bij de webshop. Zij maken hem helemaal klaar om gebruikt te worden. Dit kan alleen de pc zijn (zij zetten alle onderdelen in de behuizing en installeren de drivers etc, maar nog geen Windows, 60 euro) of helemaal (alles in de behuizing zetten, drivers + windows, 90 euro).

Dus bij 60 euro moet je alleen nog Windows er op zetten, en bij 90 euro is hij helemaal klaar voor gebruik en zet je de pc aan en kun je er mee aan de slag.

Maar de vraag aan jou is: Heb je assemblage & Windows nodig? Of kun je dit zelf en heb je Windows nog thuis liggen?

Wij hebben geen windows 7 thuisliggen. Wij weten zelf niet hoe we een pc in elkaar moeten zetten

Wat is dan het verstandigst?

Je kan de pc beter zelf in elkaar zetten en installeren of door een kennis laten doen.

Anders kan je nog altijd een advertentie plaatsen op marktplaats die hem aan huis in elkaar wilt zetten en installeren. Of je je plaats een advertentie op tweakers.nl. Zij doen het meestal voor 30-50 euro. In plaats van 90 ;)
Wat vertrouwder ook en heeft degene ook weer een zakcentje voor 2 uur werk.

Laatst bewerkt:
Ligt er natuurlijk heel erg aan wat je zelf wilt.

Zoals ik al heb gezegd heb ik het zelf ook gedaan een paar maanden geleden en ik raad het je wel aan om het op zijn minst te proberen de pc zelf in elkaar te zetten. Je leert er ook meteen weer heel veel van en als je later bijv. nog wilt upgraden ofzo weet je ook meteen hoe je dat moet doen. Daarnaast bespaar je erg op de kosten en heb je dus een betere pc.

Als je ergens niet uit komt kun je altijd hier posten, of even rondvragen in familie of in de straat ofzo of iemand er meer van weet.

Maar je hebt natuurlijk wel het risico dat er iets kapot gaat (wat overigens heel onwaarschijnlijk is, maar de kans is er natuurlijk). Bij Azerty word alles getest voordat het verzonden word dus daar zal je dit probleem niet hebben.

Ligt er maar net aan wat jij fijn vind, en of je het geld er voor over hebt.

Wat denk je van deze samenstelling?

Intel Core i5 3570K Boxed
€ 194,-

MSI Z77A-G41
€ 73,50

Club3D Radeon HD 7950 royalKing
€ 269,30

Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
€ 54,85

Cooler Master K380
€ 36,10

Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
€ 24,40

Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
€ 44,99

XFX Pro 550W
€ 54,50

Totaal € 751,64 (Ik weet niet hoe duur Windows is)

Wat je ook zou kunnen doen is een FX-8320 of FX-8350 in combi van een MSI 970A-G43, zo hou je meer geld over en lever je (volgens mij)heel weinig game performance in.

Ben je van plan om te overclocken?

If yes, dan is dit een hele mooie samenstelling. Ziet er heel goed uit.

If no, dan kun je nog besparen op het moederbord en de processor. De FX-8320 is beter als je gaat overclocken, maar over het algemeen zonder te overclocken zijn de Intel processors beter voor gaming.

Windows is meestal rond de 90 euro, heb je geluk dat je dat nog thuis hebt liggen anders had je veel prestatie ingeleverd ;)

over het algemeen zijn Intels beter in overclocken ze behalen de zelfde clock snelheid echter kan Intel meer berekeningen doen op 1 clock dan een AMD Bulldozer cpu
de enige reden waarom AMD het nog een beetje bij houd is omdat hij extra core's heeft
echter zullen die extra core's vaak niet benaderd worden omdat er zeer weinig applicaties en games zijn die zo multithreaded zijn dat ze 8 core's gebruiken

Laatst bewerkt:
Als je later uitbreidingsmogelijkheden wilt hebben moet je dit moederbord houden. Want dit is een heel goed moederbord om later mee uit te breiden. Als je niet van plan bent om later uit te breiden kun je de Pro3 pakken en weer een klein beetje besparen.
Pro3 moederbord: http://azerty.nl/0-4924-501012/asrock-b75-pro3-moederbord-.html

De 3570k is een processor voor overclocken. En als je een niet-overclock versie pakt kun je een paar tientjes besparen, altijd mooi meegenomen toch?
De niet-overclock versie van de 3570k is de 3570. Maar je kunt ook de 3470 pakken aangezien het verschil tussen deze twee minimaal is en dit verschil zul je echt niet merken. Toch een goede 30 euro minder.
Hier de 3470: http://azerty.nl/0-2532-528633/intel-core-i5-3470-3-2-ghz-.html

Voor de rest ziet het mandje er heel goed uit.

Laatst bewerkt:
Wat dacht je van dit? Samengesteld en is ultieme PC Kost 899 euro. Als je het te duur vind kan je die zo aanpassen. Je kan de processor bv vervangen door een i5 waardoor de prijs wat daalt.
Opgelet de deze PC heeft geen besturingssysteem!

Ik raad je aan om dit zeker te kijken. Hij is al samengesteld. Link:
http://pc-samenstellen.nl/game-xl-computer

Laatst bewerkt:
@ wakmen

Moet je niet doen. Je gooit geld weg. Als je hem bij Azerty besteld krijg je veel meer waar voor je geld. Dit is gewoon nog zo'n gamepc website die veel te duur is voor wat je krijgt.

Precies. En ze bezuinigen altijd, maar dan ook altijd, op de voeding wat een van de belangrijkste onderdelen in je pc is. Je pc staat of valt met je voeding. Je moet geen standaard CM voeding willen, al is die 600 watt. Corsair, Antec, Seasonic, Be Quiet en XFX hebben nu goede voedingen, zou me daartoe beperken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan