Eerste hulp cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Ik wil graag een eerste hulp cd maken voor xp. Dus een cd die bootable is en ik daarna kan kiezen uit diverse rescueprogramma's. De progs heb ik maar dus niet de kennis om hem te maken blijkt. Ik had wat voorbeelden op internet maar ik krijg het niet werkend :( Wie heeft een tip voor mij of een site met een duidelijke uitleg?

Mvgr, René.

Maar je kunt toch opstarten met de gewone cd-rom van xp? Wat wil je dan met een 1e hulp cd doen? Ik bedoel, wanneer je problemen hebt met XP en je stopt de cd-rom van xp er in, dan krijg je de keuze hoe je wilt opstarten.

Bedankt voor je reactie, ik maak mezelf nog wat duidelijker. Het gaat er dus om als XP niet meer opstart de herstelconsole niet werkt en je dus niets meer kan doen...een nieuwe instal wil niet lukken er is iets mis op de schijf. Ik wil dan een cd-rom waarmee ik kan booten en dan mbv Ntfsdos data veiligstellen of een partitie formatteren met PQ etc. Ik had dus niet vermeld dat de betreffende pc(laptop) geen diskettedrive heeft. Vandaar dat ik de mogelijkheid wil om dit via de cd-rom te doen.

Mvgr, René.

Dan nog, kun je opstarten met de originele cd-rom van windows xp. M.a.w. Stop de cd-rom in de speler en start op. Je krijgt dan een bericht opstarten met cd-rom. Meestal moet je binnen een bepaalde tijd een toets indrukken. Vandaar uit kun je met je cd rom de computer opstarten. Als er problemen zijn, zou ik direct in de veilige modus opstarten en kijken of je
a. een kopie van je harde schijf kunt maken
b. het probleem via chkd.dsk kunt oplossen.

Tja het lukt dus niet. Echt het is niet de eerste x dat ik probeer een probleem op te lossen. Het gaat dus niet. M.b.v. de xp cd-rom kan ik niets uitrichten. Boot wel maar niets werkt geen herstelconsole geen optie te formatteren ook niet om te installeren. Als ik tracht te installeren duurt het een hele tijd voordat hij klaar is met het zoeken naar een vorige windows instal. daarna krijg ik een leesfout en kan alleen opnieuw opstarten.

Mvgr, René.

Ik gebruik zelf dit.
Het maakt een image van je schijf, je kunt hiervoor een stukje van je hd gebruiken in je laptop.
Tijdens het uitvoeren van dit programma wordt er gevraagd of je een bootable cd wilt maken.
Als er dan iets met windows aan de hand is b.v. zoals jij beschrijft dan stop je de cd er in en start de computer op. Nu gaat de cd zijn werk doen en vraagt op een gegeven moment of je een restore wilt uitvoeren.
Als je ja klikt dan krijg je windows weer terug als op het moment dat jij een image hebt gemaakt.

Ik hoop dat ik met het bovenstaande duidelijk ben geweest en dat jij er iets aan hebt.
Je kunt met power quest dit ook doen maar is ingewikkelder dan acronis, dat zijn gewoon een paar klikken en alles komt netjes voor elkaar.

Beste mensen ik heb een image op de backuppartitie staan. IK KAN HEM NIET TERUGZETTEN OMDAT IK GEEN DISKETTEDRIVE HEB IN DE LAPTOP!!. Als ik nu een bootcd-rom heb en van daaruit de dos versie van Drive Image op kan starten ben ik gered. Dat is wat ik wil. Weet iemand een site waar ze uitleggen hoe ik zo'n cd kan maken???

Geplaatst door r.vink
Ik wil graag een eerste hulp cd maken voor xp. Dus een cd die bootable is en ik daarna kan kiezen uit diverse rescueprogramma's. De progs heb ik maar dus niet de kennis om hem te maken blijkt. Ik had wat voorbeelden op internet maar ik krijg het niet werkend :( Wie heeft een tip voor mij of een site met een duidelijke uitleg?

Mvgr, René.

Ik zie in je eerste vraag nergens staan dat jij een image wilt terug zetten. Vandaar mijn antwoord.
Maar als jij nu een image moet terug zetten vertel dan even met welk programma je die image hebt gemaakt.
Met power quest kun je geen ghost terug zetten.

van daaruit de dos versie van Drive Image op kan starten ben ik gered

Drive Image (Powerquest) Mijn vraag is ook niet hoe ik een image terug kan zetten....maar dit is één van de opties als ik die schijf maar kan benaderen. Ik wil een bootcd maken en daar programma's opzetten als Drive Image, Ntfs Dos, Powermax, en noem maar op wat je verder nog gebruikt om een verknalde configuratie te repareren of schijf/cq partitie te bewerken.

Hai Puppie, deze site had ik ook gevonden maar is nou niet echt een duidelijke handleiding hoe een bootcd in elkaar zit.

Oke ga ik nog even verder google gebruiken.

Ja zit ik ook al de hele middag op te spitten. Wel wat gevonden en ook een bootcd-rom gebakken. Boot wel maar ik kan dan niet kiezen uit de mappen met de programma's die er op staan ook niet als ik d progs niet in mappen zet. Ik zie alleen de bootbestanden.

If you like this tool, why not consider making a small donation? It will go a long way in helping to keep this site alive.

Als het werkt zal ik een donatie sturen.

Mvgr, René.:thumb:

Opgelost

Iedereen bedankt voor de reacties. M.b.v. deze link: http://www.ultimatebootcd.com/ en de daar te downloaden boot cd-rom is het gelukt. Ook kun je, je eigen favoriete tools toevoegen (kijk onder de faq)

Mvgr, René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan