• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eerste item van gefilterde reeks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albatros

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Hoi,

Het lukt mij niet om de eerste waarde van een gefilterde reeks over te brengen naar een cel
Iemand een idee?

Zie voorbeeld in de bijlage

Albatros

Bijlagen

Hmmm.... De veldnaam van die tabel is toch "FRUIT"? Dat sluit toch volledig aan bij de gegevens in die kolom? Waarom zou je een veldnaam willen veranderen (buiten het feit dat het niet eens kan via VO) in een gefilterde lijst?

Ow, dan ben ik niet duidelijk.
Als ik op "peer"selecteer, wil ik dat deze naam in bv. a20 komt te staan.
Tevens wil ik de koptekst (FRUIT , AANTAL) dan bv rood hebben.
sorteer ik de rij op "kiwi", wil ik dat deze naam in A20 komt te staan, en de koptekst bv groen wordt.

Albatros

Bv.
Code:
range("a20") = cells(activesheet.autofilter.range.offset(1).specialcells(12).row, 2)

Kan ook met matrixformule.
Code:
=INDEX(B4:B100;MIN(ALS(SUBTOTAAL(3;VERSCHUIVING(B3;RIJ(1:96)+1;0));RIJ(1:96)+1)))

Laatst bewerkt:
Leo, kijk eens naar de tijd van mijn aanpassing.

Leo, kijk eens naar de tijd van mijn aanpassing.

Ha ha ha... En je was me dus maar nét voor... :D
Op de een of andere manier wilde mijn bericht zich niet laten opslaan, en toen die het wél deed, had ik dus 2 dezelfde posts staan. Dat "geklooi" heeft me de kop gekost! :( Ha ha ha

Verkeer van rechts heeft nog altijd voorrang. :d

Iets korter.
Code:
=INDEX(B4:B100;MIN(ALS(SUBTOTAAL(3;VERSCHUIVING(B3;RIJ(1:96);0));RIJ(1:96))))

Laatst bewerkt:
Ha ha LOL....

Heren, ik hoop niet dat mijn vraagstuk voor jullie de reden is om de degens te gaan kruisen :eek:

Ik had al verwacht dat er geen simpele formule hiervoor te vinden zou zijn.
Mijn voorkeur gaat dan uit naar de matrix formule, die ik dan in cel E1 zet.
In cel F1 komt dan =tekst(Eaanpass1;1) te staan.
De kopregel laat ik dan kleuren middels VO, met verwijzing naar de waarde in cel F1. Werkt perfect.

Beide bedankt voor de hulp, en een glaasje Berenburg, om het weer goed te maken! :d

Albatros

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan