eerste keer branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeDealer

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
hallo beste mensen,

ik heb gisteren een brander geinstalleerd en meteen om hem te testen 1 nummer op een cd-r gezet. Dit
ging zonder problemen.

nu wil ik op diezelfde cd-r vandaag nog wat meer nummers bij zetten maar nu krijg ik de melding dat de cd vol zou zijn terwijl dit toch echt niet het geval is.

kan iemand me vertellen wat er dan niet goed gaat of gegaan is?

groeten Maurice

1 nummer op gezet en dan de cd afgesloten.
Ja dan kan er niet meer bij op.
de volgende keer als je er nog iets bij wilt zetten dan moet je voor het branden aangeven dat je de cd niet wilt afsluiten.
1 nadeel dan....je kunt dan de cd alleen nog maar in de cdrom van je computer bekijken/beluisteren totdat je de cd afsluit.

dank voor je reaktie,

dus ik kan na 1 brandsessie er niks meer achter zetten ongeacht de ruimte die er nog over is, dat is dan dom van me maarja al doende leert men

ik neem aan dat het bij cdburner xppro dan ook vooraf in te stellen is.

groeten Maurice

Laatst bewerkt:
jawel dat kan wel maar niet op de manier zoals jij het nu gedaan hebt.
dan moet je de cd openlaten totdat deze vol is en dan pas afsluiten.

In die tijd kun je het niet gebruiken in de auto, pas nadat de cd is afgesloten.

Ik denk dat je bedoeld dat hij multisessie moet gebruiken, als hij tenminste met Nero brand.

Foutje verkeerd gelezen hij gebruikt geen rw.

als je met nero brandt dan krijg je op het laatst voor je brandt nog een aantal tabbladen waarbij je een aantal settings kunt wijzigen, daar staat ook bij of je een multisessie wilt of niet. Bij het branden van muziek waarbij de cd nog niet vol komt te staan en je later nog wat bij wilt zetten moet je de setting op multisessie zetten. Als het goed is komt deze info ook te staan als je met je muis daarop gaat staan bij de nederlandse versie van nero, anders in het engels......veel succes.

En wat moet je doen als je geen Nero hebt dan.
We weten namelijk niet waar DeDealer mee brand.
Kan wel roxio zijn of......

ik brand met cdburner xppro

dit is een gratis programma

groeten, Maurice

als ik hem goed begrijp staat er dat hij met de pcburner xp-pro brandt, ik neem aan dat hij dus of met wmp brandt of met nti , maar incinpriepe maakt het niet uit. Elke brandproggie heeft settings voor het veranderen van snelheid, sessie, virtueel, enz..........zo niet?.....dan moet ie maar even laten weten waar hij dan wel mee fikt...........is een kleine moeite maar voor degene die zijn plobleem wil oplossen is dat wel net zo makkelijk....:8-0:

Oeps..... het antwoordt van hem was net iets sneller als mijn reactie....sorrie

Geplaatst door john150
dan moet ie maar even laten weten waar hij dan wel mee fikt...........is een kleine moeite maar voor degene die zijn plobleem wil oplossen is dat wel net zo makkelijk....:8-0:
Wel vriendelijk blijven he, dat programma heeft hij in zijn 2de bericht al aangegeven.

@DeDealer: Branden is iets leuks, en elk degelijk brandprogramma heeft wel een multisessie-optie... of we laten de cd open, zoals de meesten dat zeggen.

Heb je nog andere vragen, dan stel je ze gerust... ik heb er altijd al van genoten het hele brandgebeuren te leren kennen. (dan wel met nero burning rom) en het is echt heel leuk.

Mag ik eens iets vragen? Heb jij het nummer als AUDIO-CD gebrand? Ik bedoel... als cd voor in je cd-speler? Want dan KAN JE GEEN MULTISESSIE DOEN. Als je een cdtje brandt als audio voor in de cd-speler, dan moeten alle liedjes er in één keer opstaan. Je kan in dat geval de CD niet open laten, dit staat je brandprogramma trouwens niet toe. Waarom niet? Omdat je CD-speler een begrenzing nodig heeft, en omdat je anders de table of contents zou moeten wijzigen en dit ligt nogal lastig in het geval van Audio-CD's.

Conclusie:
- Muziek-cd's voor in de CD-speler moet je altijd in 1 keer op een CD-R branden. (geen CD-RW, want dat pakken de meesten niet aan.)
- Multisessie, of de cd open laten kan je alleen gebruiken als je een DATA-CD brandt, dwz een cd met foto's, tekstbestanden, programma's of muziek in mp3/wma-formaat. De cd wordt dan niet beëindigt waardoor je er devolgende keer weer wat kan opzetten, en nog es, en nog es, en de laatste keer sluit je hem en klaar.

James:)

ik had het inderdaad als audio cd gebrand

ik heb op aanraden nou nero geinstalleerd alleen nou doet het probleem zich voor dat ik zodra ik nero open en bijvoorbeeld een videobestand kies om te branden ik mijn map met de betreffende documenten niet kan vinden.

er staan wel verschillende mappen maar nergens kom ik mijn map tegen met bijvoorbeeld mijn muziek en videobestanden.

mijn systeem draait op xppro

Maurice

In de lijst staat helemaal bovenaan "mijn documenten", deze kan je ook vinden onder C:\documents and settings\[jouwgebruikersnaam]\mijn documenten :)

ik kom op een gegeven moment bij nero expres uit en dan kies ik voor add

ik krijg dan wel een rijtje met afbeeldingen van mijn documenten e d alleen de muziek cq videobestanden staan er niet bij

Maurice

Wat voor compilatie heb je aangemaakt? Data-cd?
open het keuzelijste eens in het add-venster en klik op "all files".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan