• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eerste lege cel in een kolom selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

verfra

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2010
Ik heb een lijst A met ordernummers. Daarnaast een opvolgingslijst.
A B
OP21032 frits
OP21033 P v
OP21034 Ver F
OP21035
OP21036
OP21037
Nu will ik met een formulle de eerste lege cel onder de namenlijst laten opzoekken en zo automatisch op een ander blad het eerste lege ordenummer ( in dit geval OP21035 ) laten invullen.
de formulle =VERT.ZOEKEN(("") ;'F:\[AA OP nummers N en P.XLS]OP orders 2010'!A1:$B$65536;1;ONWAAR) werkt niet en resulteert in #N/B
Me Blank of leeg werkt het ook niet.
Weet er iemand een oplossing

Wim
Dus het gaat niet via een Formulle, maar via een VBA Knop?
Hier kan ik wel mee verder.
Bedankt

zie bijlage.
De oplossing veronderstelt wel dat er tot de lege cel in kolom B geen andere lege cellen voorkomen.

Dit werkt ook mits aanpassing van de juiste lokatie.
Super Bedankt

Dit werkt ook mits aanpassing van de juiste lokatie.
Ik begrijp niet goed wat je daarmee bedoelt.
Het resultaat moet toch de inhoud zijn van de A-cel waarvoor geldt dat de overeenkomstige B-cel de eerste lege cel is in kolom B ? Of heb ik het verkeerd begrepen ?

Zapatr

Wat ik hier mee bedoel is:
= INDEX(lokatie op een andere server \ map.xls\blad!'A1;A65000;AANTALARG(lokatie op een andere server \ map.xls\blad!'B1;B65000)+1)

Dus de lokatie op de server moet zowel bij INDEX Als Bij AANTALARG aangepast worden
Maar dit was het juiste antwoord waar ik naar op zoek was.

Nogmaals Bedankt

Het kan ook zo:

=VERSCHUIVING(A1;AANTALARG(B1:B20);0;-1)

en er zijn nog ook nog wel andere oplossingen mogelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan