Eerste pagina koptekst veroorzaakt witruimte op vervolgpagina (Word 2003)

Status
Niet open voor verdere reacties.

sendmargot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een template in Word aangemaakt. De eerst pagina bevat een koptekst. De overige pagina's niet. Als de template in gebruik genomen wordt, valt mij op dat op de vervolgpagina van het document een witruimte ontstaat ter grootte van de koptekst van de eerste pagina.

Hoe verwijder ik deze witruimte?

Alvast mijn dank voor alle hulp en reacties.

Met vriendelijke groet,
Margot Bos

Als dat mogelijk is zou een voorbeeld handig zijn.
Je hebt al een sectie einde aan het eind van de eerst pagine staan denk ik
Uit de losse pols kan ik alleen bedenken dat de pagina bovenmarge is aangepast, voor het hele document i.p.v van voor de eerste sectie.

m.v.g Leo

Hoi Leo,

Hierbij een voorbeelddocument gemaakt van de template. Ik heb tekst ingevoegd om te laten zien wat ik bedoel. Op de tweede pagina start de tekst niet bovenaan de pagina. Er is een behoorlijke witruimte ontstaan.

Ik heb geen secties in de template ingevoegd. Is het beter om hiermee te werken? Ik ben gewend om secties in documenten in te voegen niet in templates.

Met vriendelijke groet,
Margot Bos

Bijlagen

Ik kan het voorbeeld helaas niet openen.
Ik zou wel een sectie einde proberen in de template.

Dag Margot,

De bovenmarge instellen op de waarde die je wilt hebben op de overige pagina's. Op de eerste pagina past het zich aan aan de kop.

Gegroet,

Axel Hagg.

Inmiddels heb ik de templates kunnen aanpassen. Ik ben naar de vervolgpagina gegaan, vervolgens heb ik daar de koptekst ruimte verkleind. Daarna weer naar de eerste pagina gegaan. En tenslotte het document als een template opgeslagen.

Vraag me niet hoe, maar het heeft gewerkt. Als ik de template gebruik, ontstaat de ruime witruimte niet meer op de vervolgpagina's.

Dank je wel, Leo en Axel! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan