eerste php script

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brugesboy1979

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2006
Hallo, ik ben het volgende aan het proberen, maar ik weet niet hoe ik dit in mijn internet explorer kan krijgen.
Het gaat om het volgende:
[B]<?
echo "hallo dit is mijn eerste php script";
?>

Als je deze code dus opslaat op je webserver als test.PHP (als je een PHP code maakt moet de extensie altijd *.php zijn anders weet je computer niet dat je PHP gebruikt!) en je gaat dan naar de url dan zal je dit op je beeldscherm zien:
hallo dit is mijn eerste php script[/B]

Moet ik om dit te zien verschijnen naar mijn host gaan en daar dit bestandje opslaan? Als ik dit gedaan heb wat moet ik dan nog doen?

Alvast bedankt,
Brugesboy1979

Mijn host ondersteunt php. Ik log dus in op mijn host en dan ga ik naar de file manager. Dan upload ik de file test.php naar de server en dan probeer ik die file test.php te openen, maar dat lukt niet. Wat moet ik nu eigenlijk doen?
:confused:

En ik heb ook al vanalles geïnstalleerd, maar ik weet allemaal niet of het wel juist is en of ik het allemaal nodig heb. Dit zijn de volgende programma's die ik geïnstalleerd heb:
EASYPHP
CONTEXT
XAMPP
MySQL
SmartFtpClient

Ik werk met de host B-one (ik weet niet of je de naam mag vermelden) en als browser heb ik Internet Explorer. Nu is mijn probleem (ik ben dus nog een beginner) welke programma's ik allemaal nodig heb om een website te maken en met wat ik moet beginnen om het tot een goeie website-bouwer te schoppen. :-)
Mijn host ondersteunt: ASP, MySQL, php.

Bedankt
ga hier eens kijken:
http://www.essetee.be/phpmyadmincursus.php

Indien je host php ondersteunt moet je het kunnen zien.
Maak wel een aparte map aan voor je php files, makkelijker te overzien.

:cool:

Laatst bewerkt:
Ben je al wel goed met HTML,Javascript, CSS enz. Als je nog geen websites hebt gebouwd met deze talen zou ik daar eerst eens mee beginnen anders loop je continue vast met je scripts

Gr Frits

log dus in op mijn host en dan ga ik naar de file manager. Dan upload ik de file test.php naar de server en dan probeer ik die file test.php te openen, maar dat lukt niet. Wat moet ik nu eigenlijk doen?
:confused:
Je kunt het bestand niet via de filemanager openen, dat begrijp je?
Je moet het bestand met je browser opvragen, anders kan php z'n werk niet doen.

Ben je al wel goed met HTML,Javascript, CSS enz. Als je nog geen websites hebt gebouwd met deze talen zou ik daar eerst eens mee beginnen anders loop je continue vast met je scripts

Gr Frits

Wat HTML betref ben ik het met je eens, wat CSS betreft vind ik het geen vereiste, al zou het inderdaad wel handig zijn, en wat javascript betreft zie ik niet in waarom je dat moet kunnen voordat je met PHP begint? :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan