- Lid geworden
- 1 sep 2002
- Besturingssysteem
- macOS Sequoia
Hallo allen,
Sinds een week zijn we in het bezit van een Canon EOS 1000D i.c.m. 18-55mm objectief.
Om daar eens mee aan de slag te gaan heb ik wat foto's gemaakt van een basketbal wedstrijd.
Deze zijn hier te vinden: http://www.flickr.com/photos/s_talen/sets/72157614547797197/
Specifieke instellingsinformatie kan ik niet echt geven.
Ik ben niet het type dat een boekje gaat doorlezen voor iets te gebruiken.
Ik vind het prettiger om het gewoon in de praktijk te doen.
Hetgeen ik vooral mee heb geëxperimenteerd is de sluitertijd.
Hierin merkte ik dat bij een lagere sluitertijd er een aardig betere belichting is, met name bij het maximale inzoomen.
Nadeel daar van was dat het helemaal niet geschikt is voor beweging
Nu heb ik al gelezen dat je dan de ISO-waarde aan moet passen, dat is dus iets wat ik de volgende keer wil gaan proberen.
De reden dat ik deze thread plaats is dan ook in de hoop om wat adviezen te krijgen over het gebruik van zo'n toestel bij met name bewegingen.
Sinds een week zijn we in het bezit van een Canon EOS 1000D i.c.m. 18-55mm objectief.
Om daar eens mee aan de slag te gaan heb ik wat foto's gemaakt van een basketbal wedstrijd.
Deze zijn hier te vinden: http://www.flickr.com/photos/s_talen/sets/72157614547797197/
Specifieke instellingsinformatie kan ik niet echt geven.
Ik ben niet het type dat een boekje gaat doorlezen voor iets te gebruiken.
Ik vind het prettiger om het gewoon in de praktijk te doen.
Hetgeen ik vooral mee heb geëxperimenteerd is de sluitertijd.
Hierin merkte ik dat bij een lagere sluitertijd er een aardig betere belichting is, met name bij het maximale inzoomen.
Nadeel daar van was dat het helemaal niet geschikt is voor beweging

Nu heb ik al gelezen dat je dan de ISO-waarde aan moet passen, dat is dus iets wat ik de volgende keer wil gaan proberen.
De reden dat ik deze thread plaats is dan ook in de hoop om wat adviezen te krijgen over het gebruik van zo'n toestel bij met name bewegingen.
Laatst bewerkt: