eerste seconde op sd kaart wordt niet afgespeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

ooteman28

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
Goede dag,

Ik heb een AudioConcept AC 127 BT autoradio.
Jaren lang speel ik mp3-tjes af, die ik op CD gebrand heb.
Dat ging altijd goed.
Nu heb ik mp3-tjes op een sd-kaart gezet.
Als ik die via de autoradio afspeel, wordt de eerste (of fractie) van een seconde niet afgespeeld.
Weet iemand hoe ik dat het makkelijkst kan verhelpen?

Bedankt alvast voor het antwoord.

Groet,
Wim

Hoe oud is de autoradio??
Met name de high speed sd kaartjes kunnen niet gelezen worden door oudere sd readers.

Ik denk een jaar of 3.
Maar....., de muziek wordt wel op een normale SD-kaart afgespeeld, alleen ongeveer de eerste seconde niet.
Op de autoradio zit bluetooth, usb-, Sd- en MMC aansluiting.

Groet,
Wim

Dan zou ik het ook niet zo weten.
Zo'n mp3 moet eerst uitgepakt worden in de buffer van de autoradio.
Zou kunnen dat de buffer niet snel genoeg is ten opzichte van de sd kaart.

dus je hebt nu twee mogelijkheden .........

ofwel je hebt een te langzaam (lees goedkoop) kaartje aangeschaft wat te traag reageert een kwaaltje dat fotografen hekelen....
oplossing: koop een snel sd kaartje....

of je cardreader die intern zit begrijp ik heft moeite met dat kaartje.... sommige merken sd cards zijn kwalitatief goed genoeg om data op te slaan maar die als media er direct vanaf te lezen
is een ander verhaal ook in dat geval moet je altijd voor het snelste en beste kaartje kiezen .....
het is immer geen harddisk ook bij dvds/cds merk je dat die bij het opstarten traag zijn de moderne afspelers maken die opstarttijd al heel wat korter vaak maar ze blijven desondanks altijd trager dan hardisks of flashchips.... (denk hierbij aan b.v usbsticks, waarbij overigens ook snelheidsverschillen waarneembaar zijn)

oplossing: probeer eens een externe cardreader wel een moderne uiteraard en stop daar je kaartje in zou best zomaar eens kunnen dat je probleem meteen weg is....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan