• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Efficiënt beschikbaarheid verwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisa93

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2016
Berichten
2
Beste allemaal,

Ik ben sinds kort teamleider en ik moet iedere maand de beschikbaarheid van ongeveer 25 medewerkers verzamelen en bundelen. Medewerkers kunnen op iedere werkdag vier soorten diensten beschikbaar opgeven:
- ochtend: 8:00h tot 12:00h
- middag: 12:30 tot 16:30h
- korte 'avonddienst': 16:00h tot 18:00h
- normale avonddienst: 16:30h tot 20:30h

Op dit moment stuurt iedere medewerker mij apart een e-mail met verschillende manieren van beschikbaarheid opgeven (sommige sturen tijden, sommige dagdelen, sommige met afkortingen, sommige voluit geschreven...) en zeggen dat ze het op een bepaalde manier moeten sturen, wordt niet begrepen of gewoon niet gedaan.

Het is gebleken dat er makkelijk fouten ontstaan door verkeerd knippen en plakken van mijn kant, waardoor het roosterbureau in de knel kan komen met het opvullen van gaten in het rooster. Ook is het nu heel tijdrovend door al het geknip en geplak en daarna de dubbelcheck vanwege de foutgevoeligheid.

Ik wil eigenlijk een standaard Excelbestand hebben waarin tabellen staan met de vier soorten diensten en de werkdagen van die maand. Daar kunnen medewerkers dan hun beschikbaarheid in invullen. Uiteindelijk wil ik daar dan één grote tabel van maken met voornamen van de medewerkers die elke dienst beschikbaar zijn. De kans op fouten moet in ieder geval zo klein mogelijk zijn en het liefst ben ik er ook wat minder tijd aan kwijt dan nu ;) Ik heb een voorbeeld van zo'n uiteindelijke tabel bijgevoegd.

Bekijk bijlage Beschikbaarheid november 2016.xlsx

Heeft iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken? Als het nog niet helemaal duidelijk is wat ik bedoel, zeg het vooral.

Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

Met vriendelijke groet, Lisa
 
Wat is 1 t/m 12? de verschillende medewerkers? Hoe lang van tevoren heb je de informatie nodig? Ik zou de individuele sheets van de mensen zo eenvoudig mogelijk houden.

Het is met wat macro's redelijk eenvoudig om, bijvoorbeeld, alle excel files uit 1 directory samen te voegen. Indien iedereen toegestaan is macro's te gebruiken binnen de organisatie zou je zelfs een formulier kunnen maken om de informatie richting de mensen eenduidig te maken.

Zie ik verschillende topics op deze site met betrekking tot "excel files samenvoegen", "informatie verzamelen uit meerder excel files", e.d.
 
Maak een werkblad met

in A2:A32 de dagen van een maand;

in B1 8:00 - 12:00;
in C1:12:30 - 16:30
in D1: 16:00 - 18:00
in E1: 16:30 - 20:30

De medewerkers kunnen een x zetten welke dienst ze kunnen per dag.
Daarna simpel te verwerken.
 
Bedankt!

Super bedankt voor de reacties en excuus voor mijn late reactie. Ik heb nu een test verzonden naar mijn collega's en ik hoop dat ik die terugkrijg zoals ik het graag zou zien ;)

Als ik nog vragen heb naar aanleiding van de respons, dan zal ik opnieuw een vraag stellen in dit topic :)

Nogmaals bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan