Efficiënter nieuws toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bram Hatoka

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2009
Hallo

Ik ben beheerder van een site van een modelbouwclub. Na een jaar te werken met de site ben ik op zoek om het één en ander efficiënter te laten verlopen.

Dit is de site: http://onzemodelairclub.be/home.html

Ik zou graag op de homepage iets vinden om de nieuwtjes efficiënt in te voegen. Momenteel moet ik de laatste weg doen, en bovenaan een nieuw plaatsen via de code. Kan dit op de ene of de andere manier efficiënter (met een plug-in desnoods)?

Daarnaast zou ik graag op de pagina 'Nieuws en artikels' een efficiënter systeem vinden om een artikelpagina aan te maken. Momenteel kopieer ik een 'template' genaamd artikel, wat ik dan bewerk en in de lijst plaats.

Zou er iemand zijn die eens wil kijken om tips te geven over hoe de site gebruiksvriendelijker kan zijn naar updates toe.

Alle tips zijn welkom!

Mvg

Bram

dit zou je kunnen bereiken met php, om het laatste nieuwsbericht uit een database of een bestand te kunnen halen, dit geld ook voor de artikelen. en hierdoor heb je maar 1 pagina voor artikelen nodig.

ook zou je dan een editor kunnen toevoegen aan een pagina met de juiste rechten en zo je berichten kunnen typen zonder daarvoor nog html code te hoeven toevoegen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord Davidtos.

Ik heb geen flauw idee hoe php werkt. Zou dat ondersteund worden? Hoe kun je dat zien?

Misschien een domme vraag, maar je weet maar nooit...

Is het daarnaast moeilijk iets dergelijks in php te maken? Ik kan met ASP werken, maar php is ongekend terrein voor mij.

moeilijk, het is niet makkelijk maar zeker goed te doen. of het wordt ondersteunt weet ik niet dat licht bij de host van de website meeste ondersteunen dit wel.
ik wel gewerkt met aspx met visual basic en daarin was het ook mogelijk. weet niet of dit kan met asp
met asp.net moet het lukken.
http://www.w3schools.com/aspnet/aspnet_dbconnection.asp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan