EFS codering probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flamingo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 sep 2004
Hallo,

Sinds een poosje heb ik een GROOT probleem!
Ik heb namelijk WinXP Pro opnieuw op mijn pc geinstalleerd en heb bestanden die ik wou bewaren naar een andere (NTFS) partitie gezet.
Na de "verse" installatie van Windows XP blijkt ineens dat deze bestanden (per-ongeluk) gecodeerd zijn met het EFS systeem, en kan er dus niet meer bij (openen).
Is er iemand die weet hoe ik deze beveiliging kan uitschakelen???
eigenschappen.jpg

(Het onderste vinkje kan ik niet meer uitschakelen omdat... (zie volgens plaatje)
codering.jpg

De gegevens zijn gecodeerd met mijn vorige gebruikers accout :confused:

Wie helpt me PLEASE!!!

Het programma Passware heeft een oplossing voor dit probleem. Of het gratis is weet ik niet, maar wellicht is er een werkende trial te downloaden.

Hmm dit werkt niet :(
Ik weet het niet zeker maar volgens mij werkt dit alleen als je alleen je gebruikersnaam hebt veranderd omdat dit programma zijn gegevens probeert te zoeken in de MFT (Master File Tabel) en aangezien ik XP opnieuw heb geinstalleerd (en hiervoor geformatteerd) is deze tabel alleen gevuld met mijn huidige gebruikersnaam en die van de Administrator)
Wanneer je naar de onderste figuur kijkt is het mogelijk om een herstelagent aan te maken...
Nu heb ik dit gevonden waar ik dit kan doen -->Uitvoeren -->gpedit.msc
Computercongiguratie-->Windows instellingen-->Beleid voor openbare sleutels-->EFS
Nu heb ik geprobeerd mijn certificaten te exporteren omdat hierom gevraagd wordt en dit lukt ook wel maar wannneer ik deze dan probeer toe te voegen krijg ik de melding: Het bestand bevat geen certificaten die voor EFS-Herstel geschikt zijn:confused:
Weet iemand hier ook een oplossing voor??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan