EGA video kaart kapot en nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaapie85

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2006
Berichten
15
de bios van mijn pc geeft 1 lange en 3 korte piepjes als ik hem wil opstarten. dit geeft dus aan dat de EGA video kaart defect is.

Moet ik nu een nieuwe videokaart erin plaatsen of is de EGA vid.kaart een apparte kaart??

Mvg,
Jacko

PS: het is een oude pc(pentium 3) die nodig een update moet krijgen. dus is het misschien verstandig om alles gewoon te updaten(zoals moederbord, processor e.d.) want de HCC beurs komt er weer aan.
 
Je kunt even een andere VGA-kaart (CGA is wel heel erg oud) proberen, wellicht is er iemand in jouw omgeving die er eentje in reserve heeft. Heb je een onboard videokaart dan schakelt deze zich over het algemeen uit als je een aparte kaart installeert.

Bij het upgraden is het niet alleen het moederbord en processor die je moet vervangen. Het geheugen op modernere moederbordjes is DDR of DDR2, het geheugen van je huidig moederbord past zeer waarschijnlijk niet (SD-RAM)

Daarnaast is een Video-kaart nodig en zul je waarschijnlijk ook een grotere harde schijf willen.

Tot slot zijn voedingen voor de Pentium III moederbordjes zelden geschikt voor de moderne moederbordjes die veel meer vermogen vragen.
 
bedankt, ik zal eens kijken of er iemand een video kaart heeft en anders koop ik er wel een. die zijn niet meer zo duur dacht ik...

alleen als ik het hele systeem wil upgraden dan ben ik denk ik wel aardig wat kwijt.. omdat eigenlijk alles nieuw moet.. nou ja, eerst maar even een andere videokaart dan doet ie het vast wel weer. en kunnen ze hem weer gebruiken. bedankt voor de moeite
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan