Egypte: internet "uit de lucht halen".

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twompie

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2003
Hallo allemaal,

Hoe kan een land - zoals nu Egypte - al het internetverkeer, sms'jes en af en toe de telefoon "uit de lucht" halen.

ik heb natuurlijk eerst zelf gegoogeld maar kom er niet achter.

Ik ben gewoon nieuwsgierig er naar.

Bedankt vast! Twompie

simpel, ieder land heeft zijn eigen service providers. Of dit nu voor mobiele telefoons is(zoals bij ons tmobile bijvoorbeeld) of voor internet (upc bijvoorbeeld) zij hebben 'the power' om het ons aan te bieden of juist af te sluiten. Aangezien er in de wet staat van egypte dat ze dienen te luisteren naar die tiran, dan hebben ze weinig keuze.

Dank je Scorpion.

Maar wij hebben tig providers en kunnen ook toch via bv. Duitsland, België en Engeland kijken. Heeft de Egyptische regering dan alle providers benaderd?

En als wij dit vertalen naar Nederland: zou dat hier ook kunnen gebeuren?

ja hoor als nederland wil haalt ie zo de stekker eruit en hebben wij geen internet meer;)

nee.

A. wij hebben niet zo'n wet.
B. Nederland is veel te democratisch om het volk zo kwaad te krijgen.

Dank je voor de uitleg. Ik ben weer een beetje wijzer geworden.:thumb:

@Scorpion, dat is helemaal niet waar.
Nederland is niet zo democratisch als je wellicht denkt.
Met o.a de terrorisme-wetgeving kan Amerika zelfs het gehele internet wereldwijd af sluiten.
Bovendien kan Nederland na een ernstige cyberaanval op aandringen van de VS het internet ook uitschakelen.

@Scorpion, dat is helemaal niet waar.
Nederland is niet zo democratisch als je wellicht denkt.
Met o.a de terrorisme-wetgeving kan Amerika zelfs het gehele internet wereldwijd af sluiten.
Bovendien kan Nederland na een ernstige cyberaanval op aandringen van de VS het internet ook uitschakelen.

bronnen?
die terrorisme wetgeving geldt niet voor de hele wereld...dat lijkt me in ieder geval sterk.

Wauw! Wat een geweldige uitleg. Dank je wel, Supersnail.
De uitleg van Scorpion was ook al voldoende voor mij, maar deze link ga ik sturen naar mijn zoon die in Egypte woont en zich nu afvroeg - zonder te kunnen googelen - hoe dat nu kwam.

Zodra zij weer dan 'on the air' zijn, gaat hij zich hier ongetwijfeld in verdiepen.

Alle beantwoorders hartelijk dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan