EHDD Veilig verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mozz87

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2011
Ik heb verschillende externe harde schijven maar ik kan ze nooit veilig verwijderen. Nu heb ik gehoord dat je ze niet zomaar kan verwijderen omdat er dan data verloren kan gaan.

Ik heb alle programma's afgesloten die hun eventueel in gebruik zouden kunnen hebben.
Maar het lukt nog steeds niet. Ik moet nu elke keer mijn pc afsluiten als ik ze veilig wil verwijderen. De Samsung Story start elke keer op wanneer ik hem veilig wil verwijderen, waarna hij zegt dat hij in gebruik is.

Twee van de meest gebruikte harde schijven die ik heb zijn:
LaCie(design by Sam Hecht) 320 GB en een Samsung Story 1TB

Alvast bedankt!

Ik heb 2x in mijn leven meegemaakt dat de data die ik gekopieerd had naar een usb stick of externe disk niet op de disk stond, nadat ik de kabel er gewoon, (dus zonder veilig verwijderen) had uitgeheeld. Onveilig verwijderen KAN er dus voor zorgen dat de file allocation table niet goed bijgewerkt wordt.

Zolang je data maar kopieert en niet verplaats is dit niets om je druk om te maken, vind ik dan. Als je weet hoeveel usb sticks/externe disken in en uit een pc gehaald heb en dat het dan maar 2x is misgegaan, dan zou ik me geen zorgen maken.

Iemand anders niet mee eens?

Bedankt voor de snelle reactie!
Mij is het gelukkig nog niet overkomen want de meeste schijven die ik heb haal ik er ook gewoon uit maar ik wil toch niet het risico lopen op de desbetreffende schijven waar ik het over heb dat ik die data kwijtraak aangezien het belangrijke informatie is en een hoop gigabytes. Back-ups maken doe ik, maar niet voor alles omdat er geen ruimte of tijd voor is.
- Zijn er geen progs die kunnen aangeven wat de harde schijven in gebruik houdt?
- Soort van unlock manieren? Heb btw Windows 7

Hoe bedoel je, in gebruik houdt? Ik begrijp dan waarschijnlijk niet helemaal wat je bedoelt.

Wanneer ik mijn externe harde schijven veilig wil verwijderen, geeft Windows aan dat ze nog door een programma in gebruik zijn. Maar ik kan er niet achter komen welk programma dat is? Ik heb volgens mij alles afgesloten via taakbeheer maar Windows blijft aangeven dat ik mijn externe harde schijven niet 'veilig' kan ontkoppelen omdat ze in gebruik zijn door een programma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan