Ehhh?? MainBoard?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webmaster007

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Ha mensen:),

Ik heb even een vraagje ivm. het kiezen tussen een juiste Mainboard+Processor+Videokaart combi.

Mijn budget is niet al te groot dus ik hou het graag goedkoop. Wat ik graag wil is een pc met vooral veel performance en ik geef niet zo veel om graphics (deze moeten natuurlijk niet onder de maat zijn).

Nou lijkt mij een Amd Athlon 64 3500+ een hele redelijke (overclockbare) processor. Ik weet dat er nog heel veel leukere processors zijn maar die vallen buiten mijn budget.

Nu, ik zoek daar een goed moederbord bij. Ik denk dat mijn keuzes liggen bij MSI, ASUS, Gigabyte. Alleen is het nogal moeilijk te kiezen voor mij. Ik kijk niet op een paar tientjes. Wat ik wel graag wil is een moederbord met socket 939 voor de AMD Athlon 64 3500+ of hoger (zou miss later makkelijk van te pas komen). Wat kan ik het best doen? Ik ben geen gamer terwijl ASUS volgens veel mensen vooral erg handig is voor gamers. Maar ik weet niet hoe het zit met zgn. 'on-board' videokaarten grafische kaarten (VGA). Dat zou nml. betekenen dat ik deze niet als 'express-versie' hoef te betalen en dat vind ik ook absoluut niet erg;). Ik dacht dat Asus zo'n on-board kaart had, maar ik weet niet of dat ook geld voor Gigabyte of MSI? Tevens weet ik niet welke van de hoeveelheid moederborden het best samenwerkt met de processor.

Ook heb je zgn. moederborden met SLI. Volgens mij had dat te maken dat je een extra (tweede) grafische kaart aan kan sluiten. Maar misschien houd dat nog meer in?

Wie helpt mij eruit?

Greetz,

Adriaan:cool:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan