Eid in acces 2010

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vop
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vop

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 nov 2015
Heb progje van EID_test van uw forum willen testen.
Doch dit lukt niet.

bedoeling is in acces 2010 het id van de nieuwe leden automatisch in te vullen op het formulier:
achternaan, voornaam, adres, postcode, gemeente en geboortedatum.
in je vba project moet je bij verwijzingen de "beidlibaxctrl 1.1 type library" aanvinken; is aangevinkt maar geeft ontbreekt: beidlibaxctrl 1.1 type library

system type: 32-bit
browser: chrome 46.0.2490.86
cardreader: belfius
able to login mybelgium: ja
version eid middleware: 4.1.7
site/application with error:
note:
vind beidlibaxctrl niet terug.
in system32 enkel
beid_ff_pkcs11.ddl
beidmdrv64.ddl
beidpks11.ddl
bij 64-bit: syswo64
beid_ff_pkcs11.ddl
beidmdrv32.ddl
beidpks11.ddl
belgium identity card pkcs11.ddl

bedoeling is in acces 2010 het id van de nieuwe leden automatisch in te vullen op het formulier:
achternaan, voornaam, adres, postcode, gemeente en geboortedatum.
in je vba project moet je bij verwijzingen de "beidlibaxctrl 1.1 type library" aanvinken; is aangevinkt maar geeft ontbreekt: beidlibaxctrl 1.1 type library

In het logboek van de ID Viewer staat: [VersionChecker] Could not reach eID software repository website.

Kan wel mijn ID zien, maar niet in het progje inlezen.

Het idee was om de gegevens te kunnen gebruiken in mijn ledenbestand van een hondenschool.
Wie kan mij helpen?
Als ik weet wat juist te doen en waar moet het mij wel lukken.
Ben geen programmeur.

Hoi,
Van uw uitleg snap ik niets, EID zegt mij niets maar als het over hondjes gaat (wij hebben er 7) ben ik wel bereid om te luisteren en er energie in te steken. Een beetje uitleg wat je wil, of op zijn minst uiteg over EID dan ben ik wel bereid om om verder te gaan
Greetz

Laatst bewerkt:
Had op het forum een progje gevonden om ID op een form in acces uit te lezen van: JohanRVT. EId_test.zip‎
Dit even willen testen maar het lukt niet.
Dus ben ik op zoek naar een aanpassing of verbetering dat wel werkt.

Ik ken het draadje toevallig wel, en het gaat om het inlezen van pasjes die voldoen aan de Belgische EID code. Ik denk dat je daar een stukje hardware voor nodig hebt. Maar sowieso is dat dermate specifiek, dat ik eerst eens een PB naar JohanRBT zou sturen, of anders de leverancier benaderen.

Bedankt OctaFish.
Dat stukje hardware is de EID-lezer dat heb ik, maar gebruik de Banklezer van Belfius die werkt dus ook op het programma van ID-Viewer.
De makers of liever de eigenaars van e-ID is www.fedict.be; zij kunnen mij niet verder helpen, die vraag was reeds gesteld.

Je zult de oplossing moeten vinden bij iemand in België die het wél aan de praat heeft gekregen, want de benodigde expertise ga je niet in Nederland vinden, denk ik. Ik heb 'm helaas niet voor je.

Ben hier ook een voorstander van terughoudendheid. Met alle respect voor de TS, maar security data uitlezen .... wij kunnen niet beoordelen of dat mbt het
ledenbestand van een hondenschool
wel klopt...
Er is ook (ook in NL) sprake van identiteitsdiefstal.... en het werkzaam maken van zo een tool in verkeerde handen zou dat ook kunnen zijn.
De TS "moet" het voor de zekerheid lijkt me bij officiele instanties zoeken, lijkt me veiliger voor iedereen.
Zulke oplossingen wil je so wie so zo min mogelijk publiek maken ter bescherming v/d privacy.

:d
Andre
Als er mensen zijn met zulke knobbels, hoef het voor mij niet meer.
Wat een eigen dunk en gedachtengang over andere personen.
BAH.
Topic mag voor mijn part gesloten worden.
Zal ook de attendeer moderator berichten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan