Eigen afbeeldingen Bureaubladachtergrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

safex

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2008
hallo allemaal,

ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen: als ik bij"aan persoonlijke voorkeur aanpassen" ben en ik ga naar bureaubladen en ik ga met bladeren naar een map en klik denk op ok.maar vervolgens gebeurt er niks, er worden geen plaatjes in die map geladen maar de standaard. doe ik iets verkeerd (dat je alleen uit C:\\Windows of zo) of ligt het aan iets int register?

MVG Safex
BVD:thumb:

Ik denk dat het probleem ligt aan de extensie van je plaatje, wat dit is maakt nu niet uit.

Dit is hoe je het oplost:

Open de afbeelding in paint.
Klik op bestand, opslaan als en kies in het menutje onder het vlak waar je de naam intypt:
JPEG (*.jpg;*.jpeg;*.jpe;*.jfif)
Sla het bestand op en blader opnieuw naar die map.

Als het goed is kun je hem nu wel kiezen, als dit inderdaad het probleem was.
Anders hoor ik het wel.

helaas werkt niet,

had het al eens geprobeerd met verschillende extenties, nu weer niet...
het enigste dat lukt is als ik een thema van internet download en dan naar de map gaat waar die de achtergronden opslaat en mijn afbeeldingen dan toevoegen. ik denk dat er iets mis is met in mijn register / windows instalatie (aan de instalatie versie dan, had deze al eens geinstalleerd en toen had ik hetzelfde probleem)

safex

Wat gebeurd er als je een plaatje opent met "Windows Photo Viewer" en daar dan met de rechtermuisknop op klikt en kiest voor "Als bureaubladachtergrond gebruiken"?

bedankt voor jullie reacties!:
@timo17: windows 7 ultimate 64bits NL (6.1 b7100 uit mijn hoofd), maar ik doelde op een versie waar alle versies (starter, bacis, home premium, pro en ultimate 32 +64bits ) in geactiveerd zijn.. dus ik denk dat er iets mis is gegaan bij het aanpassen met nlite..

@Harry Snor: het probleem zit er niet in dat ik niet weet hoe je een thema maakt maar dat Windows de map met afbeeldingen niet laad in het venster waar je een map kan selecteren om te scannen op afbeeldingen en die af te laten wisselen op je bureaublad.

@PatrickMiah:
goed idee! was ik nog niet op gekomen, misschien is er iets mis met het 'mechanisme' dat doorgeeft welke map hij moet doorzoeken! misschien als ik het zo probeer kan ik een map selecteren (de map waar die afbeelding in staat wordt dan misschien helemaal geladen), ga het zo snel mogelijk proberen (zit nu op mn laptop)

Om te kiezen tussen verschillende versie kun je ook een bestand in de image van je Win7 DVD verwijderen.

Klik op de link en lees dan het gedeelte onder: Link

"Installatie-DVD van een andere computer gebruiken"

Greetzz,
Timo

p.s.
Moet je Windows 7 niet aanpassen met Vlite? Nlite is immer bedoelt voor XP. Vlite voor Vista en misschien ook voor 7.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan