• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eigen bijdrage berekenen i

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veldenvdt

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2012
Beste mensen,

Ik wil in een spreadsheet per periode de eigen bijdrage van mensen berekenen. Daartoe moeten de kolommen aantal dagen en eigen bijdrage (velden f19 t/m g31) per periode gevuld worden middels een formule. Ik heb dit geprobeerd met geneste als formules maar ik kom er niet uit.

Omdat het (voor mij) nogal complex is heb ik ter verduidelijking een excelbestand bijgevoegd met een drietal voorbeelden.

Er dienen steeds 2 berekeningen gedaan te worden.

1. De maximale bijdrage berekenen in een kalender. Periode invullen in geel gearceerde velden. Maximale bijdrage bedraagt € 1.571,59 en tarief per dag € 4,31574 (gebaseerd op 13 x 28 dagen)
2.De bijdrage berekenen per periode. Periode invullen in geel gearceerde velden. Het betreft hier 13 periodes die op 28 dagen gesteld moeten worden ook al is de laatste periode 35 dagen.
De 1e periode loopt van 29-12-2014 t/m 25-01-2015 en de 13e periode loopt van 30-11-2015 t/m 03-01-2016 (35 dagen maar er moet gerekend worden met 28 dagen).

Alvast bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groet,

Theo

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan