EIGEN dvd menu maken voor SOFTWARE DVD..

Status
Niet open voor verdere reacties.

GekkeGerrit09

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2013
Hallo mensen,

~Wist niet precies waar mijn vraag thuis hoorde ik dacht dit is het meest logische plek lijkt me zo-niet laat het me even weten~

Ik wil graag een eigen software dvd maken oftewel.. een DVD waarbij ik voor me eigen gebruik alles in hand bereik heb mocht

me pc een keer crashen dat ik alles vanaf een DVD alles kan installeren qua software/drivers wat ik nodig heb

dus waar ik inpricipe na op zoek ben is :

Een programma ( simpele ) dat ik een Menu kan maken waarmee ik al mijn sofware ziet staan op DVD en in 1 muisklik

die programma kan starten die ik wil .

Wie o Wie heeft er tips.. een eventuele How to mag ook in het engels..

groet GekkeGerrit

Waarom zou je dat willen? Als je een DATA DVD maakt met je software per stuk in een mapje kun je er met de verkenner zo bij. Per onderdeel kun je er een plaatje bij zetten en het beeld op "Grote pictogrammen". Dan hoef je verder niks te maken of anderszins moeilijk te doen.
Een voorbeeldje van mijn Installs map:

Installs.jpg

Kan ook op jou manier, maar ik vind dit mooier/handiger en leuk om dit in elkaar te zetten het zal niet bij 1 DVD blijven want heb me ma .. me broertje en me vriendin ook nog met pc's vandaar en vind het qua zoek makkelijker/sneller .. maar je heb dus geen prog of tips of how to?

Daar is van alles voor te krijgen, zoek maar eens met Google op "create a cd menu for installs".
Zelf zou ik het helemaal zelf maken in Visual Basic maar als je daar nog nooit mee hebt gewerkt doe je dat niet zomaar even.

Ik zou het helemaal niet doen. DVDtje is binnen een maand verouderd met het huidige tempo van updates bij programma's.

Je hoeft niet alle updates bij te houden. Dat doe ik met mijn Installs map ook niet.
Het basis programma is voldoende, de updates komen na het installeren in de meeste gevallen vanzelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan