Eigen extensie en donneren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordidroj

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2009
Heey,

Ik heb twee vragen.

Vraag 1.
Is het mogelijk om een eigen extensie te creeëren die alleen geopend kan worden door mijn programma en dat wat in die extensie staat alleen te lezen is door mijn programma? Het is niet noodzakelijk dat het alleen gelezen moet worden door mijn programma maar is dit uberhaupt mogelijk?

Vraag 2.
Is het mogelijk om een "donneer" knop in mijn programma te zetten?
Zodat als mensen mijn programma goed vinden dat ze dan een beetje geld kunnen geven?

Gr. Jordi

Is het mogelijk om een eigen extensie te creeëren die alleen geopend kan worden door mijn programma en dat wat in die extensie staat alleen te lezen is door mijn programma? Het is niet noodzakelijk dat het alleen gelezen moet worden door mijn programma maar is dit uberhaupt mogelijk?
je kan een file soort associeren met je programma. Het 'alleen lezen' is mogelijk als je er een sterke encryptie opzet; andere programma's zullen dan alleen maar rare tekens zien (bijvoorbeeld).

Is het mogelijk om een "donneer" knop in mijn programma te zetten?
Zodat als mensen mijn programma goed vinden dat ze dan een beetje geld kunnen geven?
jawel, gewoon een link naar een internet pagina met daarop een doneer script (paypall ofzo). Overgens gaat dit niet gebreuren; je programma's zijn er gewoon niet goed genoeg voor (niet persoonlijk bedoelt, dit zal zo zijn voor alle niet-commerciele enkeling programma's van beginners)

:thumb:

Hey,

En hoe moet je dan dat associëren? Want ik ben nog maar een weekje of 4 bezig met Visual Basic..

Gr. Jordi

Je zorgt ervoor dat je VB progamma bijvoorbeeld de inhoud van een textbox opslaat in jou eigen extensie, voorbeeld:
lolol.gg (.gg is dan je eigen extensie)
Vervolgens moet of de gebruiker van je progamma in windows instellen dat die gene wil dat die extensie met jou progamma geopend wordt.
Of je moet een code vinden die er voor zorgt dat windows daar zelf voor zorgt. ]

Je kunt een knop maar met: Donate, en als ze daar dan op drukken dat er een website opent:

Code:
Dim webAddress As String = "http://www.vbcodesource.com"

Process.Start(webAddress)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan