eigen foto in systeemeigenschappen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het volgende plaatje geeft het logo bij systeemeigenschappen:
C:\WINDOWS\SYSTEM32\OEMLOGO.bmp

Even dat plaatje aanpassen (dmv. een ander neerzetten met de naam OEMLOGO en met het bestandstype .bmp.

Dus naam+extentie is dan OEMLOGO.bmp
Dat plaatje zet in in C:\WINDOWS\SYSTEM32\ en dan heb je een ander plaatje.

Misschien handig om het origineel te verplaatsen naar een andere map (als back-up).

De grootte van de afbeelding weet ik niet precies:confused:, maar hou die ongeveer hetzelfde als het origineel:)
 
Ik zou ongeveer max 100x100 pixels aanhouden, dan kan je nog een redelijk duidelijke foto daarin plaatsen
 
Klopt het dat als er geen afbeelding staat in het eigenschapvenster, dat OEMLOGO.BMP dan ook niet bestaat??
 
Dat kan zeker kloppen ja :)

Ik heb geen afbeelding daar, en ook geen oemlogo.bmp
 
Eigen logo op tabblad Algemeen van Systeemeigenschappen

Als u het aardig vindt om de bedrijfs PC's en notebooks een eigen gezicht te geven, dan kunt u bijvoorbeeld het tabblad Algemeen in het dialoogvenster Systeem van een eigen (bedrijfs)logo voorzien in plaats van de monitor met daarin de bekende vier Windows-kleurtjes. U doet dat als volgt:

Maak met behulp van een tekenprogramma een logo of pas uw bedrijfslogo aan. Het logo dient 160x120 pixels groot te zijn. Bewaar het bestand als een bitmap-bestand met 256 kleuren en noem het bestand OEMLOGO.BMP.
Maak met behulp van een teksteditor (bijvoorbeeld Kladblok) een bestand aan dat heet OEMINFO.INI. Bewaar dit bestand onder C:\Windows\System32. Het bestand OEMINFO.INI dient de volgende inhoud te bevatten:

[General]
Manufacturer=EIGEN NAAM
Model=EIGEN NAAM
[Support Information]
Line1=EigenTekst
Line2=EigenTekst
Line3=EigenTekst

Dat is alles. Voortaan verschijnt u eigen logo op het tabblad Algemeen.


van microsoft zelf
 
Met Tweak XP kun je zoiets ook doen.
Als je bij een nieuwe installatie aan het tweaken gaat kan die foto er ook nog wel bij :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan