Eigen FTP-server wel extern te bendaderen, niet vanuit intern netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

surfin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2009
hoi, ik heb me al helemaal rot gezocht op internet naar een oplossing voor dit probleem,

ik zal eerst even het probleem vertellen, ik zit in een huis waar ik intern en extern een ftp-server wil laten draaien, hij draait nu maar aleen extern, een vriend van mij kan hem benaderen en iets van downloaden.

nu probeerde ik dus ook vanaf een andere laptop en toen kon ik hem niet eens benaderen, ik heb al mijn firewalls uit staan. ik gebruik voor de server serv-u.

ik hoop dat iemand me met dit probleem kan helpen,

alvast bedankt

Carl

ps. ik zal nog even de netwerk situatie hier proberen te laten zien

----> ap ----> 5 laptops
---->ap ------> 4 laptops
alice modem---> router -----> 2 pc's
------> server
------> switch----> 3 pc's + PC 01..(doet het wel)

alle firewalls staan uit

Laatst bewerkt:
Het heeft iets te maken met je router, deze staat, zoals de meeste routers geen local loopback toe.

wat bedoel je met ap?

Kan je op geen enkele pc in het intern netwerk erop of enkel op bepaalde pc's niet, zoja welke?

router

Het heeft iets te maken met je router, deze staat, zoals de meeste routers geen local loopback toe.

bedankt voor jullie snelle reacties...

als ik de router ping krijg ik wel reactie..*en heb nu met 1 pc wel reactie (zie pc 01 in "overzichtje") heb je enig id welke routers wel een loopback toestaan of hoe ik dan het netwerk moet inrichten?

Laatst bewerkt:
wat bedoel je met ap?

Kan je op geen enkele pc in het intern netwerk erop of enkel op bepaalde pc's niet, zoja welke?

ap = acces point: draadloos toegangs punt..

ben er net achter dat ik op 1 computer in t netwerk wel de ftp server kan benaderen, alleen dan wel met een web-interface en niet met een ftp client.. :S

snap er nu ook niets meer van...:P

Gebruik je intern wel het LAN-IP van je server? Dus zoals hij intern benaderd dient te worden.

Stel jouw externe IP adres is 85.*.*.*, dan kun je niet binnen je netwerk dat ip gebruiken.

Op de server gebruik je dan localhost om verbinding met je eigen server te maken, op alle andere pc's binnen het netwerk gebruik je 192.168.*.* (even ipconfig op de server en je hebt hem)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan