Eigen game maken in browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

svrensen

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2011
ik wil al heel lang graag een eigen game maken,
zo iets als skyrama of zon spellen. in browser.
waar mensen kunnen inloggen en dan tegen elkaar spelen.
al die rama spellen vind ik wel leuk en zo iets wil ik dus ook maken.
een echte online multiplayer game waar heel veel mensen op kunnen inloggen en dan mijn spel spelen.
ik weet dat het maken van zon spel heel lang duurt maar ik wil het proberen.
weet iemand een programma waar ik dat kan maken?

gr svrensen

"Belangrijk" is geen goede titel voor een post, daarmee weet niemand waar je het over hebt dus bedenk volgende keer zelf een betere ;) verder heb ik je vraag verplaatst vanuit Spellen naar Websites Maken, daar heb je waarschijnlijk meer succes :)

voor dat soort spellen kun je naar java kijken :)

klik spellen als skyrama of crimestreets ofzoiets.
daar hou ik van dus daarom wil ik ereen maken.
bedankt voor de tips over het maken en plaatsen van een topic.
verder iemand die me kan helpen?
en royb3 wat bedoel je met : voor dat soort spellen kun je naar jave kijken?

Als je een klikspel wil (ala travian / grepolis / etc ) dan wil je PHP/Javascript leren. Das gratis

Rama games zijn allemaal Flash based, daarvoor heb je Adobe Flash Professional nodig, die is duur.

In beide gevallen zul je een hele tijd zoet zijn met tutorials maken en allerlei dingen in elkaar zetten voordat je klaar bent om aan een echte game te beginnen.

bedankt Frats.
zou je me een link willen geven van dat PhP EN JACASCRIPT?
ik weet niet waar ik dat kan downloaden.

Frats weet jij ook hoe die programma's werken?
Want als ik op youtube kijk zie ik z'n wit vel met codes en texten.
ik snap het niet helemaal. en heb je link?

games als runescape worden in Java gemaakt, klik spellen in php en javascript inderdaad.

heeft er iemand een link? voor die downloads?

ik kan ze niet vinden ik weet niet zeker als het de goede zijn.

ik weet wel hoe het ongeveer werkt, maar het is redelijk complex, je hebt een webserver met php en mysql nodig hiervoor. het maken van een spel als deze zit wel een hoop tijd in.

Ja dat weet ik.
Hoe krijg ik een webserver en wat is mysql?
Je zal wel denken dat ik er helemaal niks vanaf weet maar ik krijg programmas snel onder de knie.
Heb jij ergens een tutorial hoe het werkt? of hoe het met webserver werkt?

gr

je kan usbwebserverv8 gebruiken, een erg simpel programma'tje dat je overal mee naar toe kan brengen. over dat php ik denk dat je dit zelf onder de knie zult moet proberen te krijgen, de layout gaat natuurlijk gewoon in html en de rest via php+mysql.
over php+mysql zijn heel veel tutorials te vinden. je moet alleen zelf leren hoe je ze gaat toepassen op je eigen site/webklikspel.
deze pagina lijkt mij al een hoop informatie te bieden: http://nl.wikibooks.org/wiki/Programmeren_in_PHP/MySQL_in_PHP

je kan usbwebserverv8 gebruiken, een erg simpel programma'tje dat je overal mee naar toe kan brengen. over dat php ik denk dat je dit zelf onder de knie zult moet proberen te krijgen, de layout gaat natuurlijk gewoon in html en de rest via php+mysql.
over php+mysql zijn heel veel tutorials te vinden. je moet alleen zelf leren hoe je ze gaat toepassen op je eigen site/webklikspel.
deze pagina lijkt mij al een hoop informatie te bieden: http://nl.wikibooks.org/wiki/Programmeren_in_PHP/MySQL_in_PHP

super bedankt man, geweldig dat je me helpt,
als je nog iets te binnen valt mag je het best weer posten. ik ga iets proberen nu.

Hoe staat het met het spel? Als je hulp wilt wil ik je graag helpen, je moet me alleen zeggen welke taal ik moet leren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan