eigen game maken met vriend

Status
Niet open voor verdere reacties.

lorenzo04

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2010
Berichten
7
beste mensen

ik wil met mijn vriend een game maken zoals habbo of als taatu maar ik weet niet hoe ik er moet aan beginne mensen als jullie voorstellen hebben van sites ik hou niet echt van gepruts en ik werk graag met een gratis software je kan me ook mailen naar lorenzo04@hotmail.be
 
Wow

Ok, prima dat jullie gemotiveerd zijn om dat te gaan doen, maar realiseer je wel: dit is geen makkie. TOTAAL geen makkie. Habbo Hotel is door ( min of meer ) professionals gedaan. Je moet echt ervaring hebben om aan zoiets te beginnen. Je kan niet zomaar ineens een kant en klaar spel maken met een paar lijntjes met code, het zijn honderden, misschien zelfs duizenden lijnen met code!!
Begin dus met simpele dingen. Zoals:
Websites maken met html ( waarin je eventueel later ook je spel in zou kunnen maken )

Enkele leuke programma's om offline spellen te maken zijn: RPG Maker ( niet gratis )
En ( dit klinkt misschien gek ) met Visual Basic. Hierin kun je ( zoals de naam al zegt ) de basis leren van het programmeren, maar toch kun je er redelijke dingen mee ontwerpen, en ook simpele 2D spellen. ( sprites programmeren )
 
Ok, prima dat jullie gemotiveerd zijn om dat te gaan doen, maar realiseer je wel: dit is geen makkie. TOTAAL geen makkie. Habbo Hotel is door ( min of meer ) professionals gedaan. Je moet echt ervaring hebben om aan zoiets te beginnen. Je kan niet zomaar ineens een kant en klaar spel maken met een paar lijntjes met code, het zijn honderden, misschien zelfs duizenden lijnen met code!!
Begin dus met simpele dingen. Zoals:
Websites maken met html ( waarin je eventueel later ook je spel in zou kunnen maken )

Enkele leuke programma's om offline spellen te maken zijn: RPG Maker ( niet gratis )
En ( dit klinkt misschien gek ) met Visual Basic. Hierin kun je ( zoals de naam al zegt ) de basis leren van het programmeren, maar toch kun je er redelijke dingen mee ontwerpen, en ook simpele 2D spellen. ( sprites programmeren )

dat heb ik al gedaan maar het is saai ik wil het nu grootser aan paken en ik zoek ook nog mensen die me daar mee willen helpen
 
"dat heb ik al gedaan maar het is saai ik wil het nu grootser aanpakken en ik zoek ook nog mensen die me daar mee willen helpen"

Wat heb je al gedaan? Alles wat er staat?
En als je genoeg geld hebt, zijn er vast wel mensen die je graag willen helpen:p
 
Geld

geld is het probleem dat heb ik dus niet (ik ben nog maar 13 jaar )



bijgevoegt

als iemand een inlog:registreer systeem weet meld het dan ook even want dat vind ik dus nergens om te leren maken
 
Laatst bewerkt:
Als je wilt dat ander mensen helpen en het dus een vorm van open source project wordt moet je vooral UML kennen zodat het project in goede banen kan geleid worden. ALs je het grotendeels zelf wilt doen moet je rekenen op veel werk en tijd en dan moet je vooral veel karakter hebben. Maar dan nog moet je het project onderverdelen in subcategorieën en dus is een werkplan noodzakelijk.
Eerlijkshalve moet ik zeggen dat habbo te groots is voor mij en ik ben elke dag met java bezig dus vrees ik dat je jouw wensen wat zult moeten bijstellen.
 
Kun je programmeren in JAVA? Zo niet, dan zou ik Google er bij pakken en "programmeren in JAVA" intikken, en gewoon volgen wat er langs komt. Dan kun je over een paar maanden wel na gaan denken over een spelletje.
 
NIET meer habbo maar een voetbal manager game

dat habbo ding dat hoeft al niet meer nu wl ik een voetbal game maken
 
Een managergame (een simpele versie van hattrick in dit geval) lijkt me inderdaad gemakkelijker omdat het uitbreidbaar is, je begint simpel en gaat steeds verder. Maar wat ken je al van java?
 
Ok, prima dat jullie gemotiveerd zijn om dat te gaan doen, maar realiseer je wel: dit is geen makkie. TOTAAL geen makkie. Habbo Hotel is door ( min of meer ) professionals gedaan. Je moet echt ervaring hebben om aan zoiets te beginnen. Je kan niet zomaar ineens een kant en klaar spel maken met een paar lijntjes met code, het zijn honderden, misschien zelfs duizenden lijnen met code!!
Begin dus met simpele dingen. Zoals:
Websites maken met html ( waarin je eventueel later ook je spel in zou kunnen maken )

Enkele leuke programma's om offline spellen te maken zijn: RPG Maker ( niet gratis )
En ( dit klinkt misschien gek ) met Visual Basic. Hierin kun je ( zoals de naam al zegt ) de basis leren van het programmeren, maar toch kun je er redelijke dingen mee ontwerpen, en ook simpele 2D spellen. ( sprites programmeren )

VB is dat niet zo'n taal waar je telkens opnieuw alles moet leren implementeren De microsoft strategie om veel werk in het land te houden. Spellen zijn altijd java ook in bank software of overal waar het complex wordt veel java gebruikt door de duidelijk aflijning in de taal.

Ik stel voor eerst een progje te maken dat een fig verplaatst naar de verschillende richtingen.

En verder als je iets laat doen door een ander en je kan niet programmeren weet je nooit of er al dan niet kwaadwillige code bij zit en of hij er gewoon één heeft gedownload in java.
 
Ik wil graag mijn website uit java bouwen zoiets: http://www.zappelin.nl/
Maar ik weet niet goed hoe het moet.
Kan iemand mij helpen?:shocked:

Daarvoor kan je het beste een eigen topic aanmaken, want hier gaan niet meer veel mensen op reageren. En als je zoiets wilt maken, zou ik eerst maar eens een goed 3D programma leren te gebruiken, want dit is door professionals gedaan en ziet er leuk uit, maar als je zelf gaat *****n dan valt het heel vies tegen:D
 
TS is 13 en heeft al genoeg programmeer ervaring om een spel zoals habbo te maken?
 
het heeft een relatief gemakkelijke opbouw
flach met motiontween en linken maar je gaat eerst de software van 1500euro kopen en dan de flash maken en voor zo'n site reken je op 3 maand werk met 2 man min +/- 15000 euro min. en het wordt in delen opgebouwd het is het zelfde als kenet.be moet je maar eens bekijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan