In principe is het een redelijk netjes systeem. Ben je van plan meerdere games te gaan hosten? Dit aangezien een simpele Call of Duty server zelfs prima op een PIII 800 draait, en dat zal bij de rest van de games niet veel anders liggen.
Je voeding is wat overkill, zoals eerder gezegd. Pak liever een 350-400W, heb je een goede upgrade-range en meer power heb je toch niet nodig.
Je RAM is wel belangrijk bij games, snelle exemplaren geven merkbaar verschil t.o.v. langzamere modules. Maar over het algemeen is 1 of 2GB al genoeg, meer haal je er niet uit. Het is dan ook onzin om 8GB te halen. Leuk voor in je eigen (Game-)PC, maar voor een server met jouw bedoelingen heeft het gewoonweg geen nut.
De gekozen harddisks in RAID1 zetten lijkt me de beste optie, veel I/O activiteit is er niet bij het hosten van games/rustige websites.
Mijn advies om bekend te worden met je server: ga niet iedereen die je kent af om te vragen of ze een server willen. Plaats ergens een advertentie, NADAT je server volledig ingericht, getest en klaar voor gebruik is. Pas dan kun je aan klanten gaan denken. Zorg ook dat je aan alle policy's van de software voldoet, anders kun je nog wel eens gezeik krijgen.
En wat ik me nu afvraag, Waarom zou je eigenlijk een server willen draaien? Er gaat een hoop tijd in zitten om hem volledig op orde te krijgen, je zal er de eerste tijd niet of nauwelijks aan verdienen, en als je er niet echt kaas van gegeten hebt kan het configureren erg lastig zijn.
Om meteen door te vragen:
Welk OS had je in gedachten?
Welke games zou je willen draaien?
Welke applicaties zouden er verder op moeten kunnen werken?