eigen homedirectory maken voor alle users

Status
Niet open voor verdere reacties.

12koeto

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2010
wie kan me uitleggen hoe ik een home directory kan maken voor alle users op me windows 2008 en de map documenten kan verwijzen na de home directory van een user?

Voor onderstaande is wel een gedegen kennis nodig van de Active directory, aanmaken en inrichten van shares en policies. Beschik je daar niet over dan is het beter om het iemand te laten doen die dat wel weet (en er voor geleerd heeft). Ik, zeg dit niet om belerend over te komen maar om te voorkomen dat er onherstelbare fouten gemaakt worden op een life server. Lees gerust verder:

Een home directory per gebruiker neem ik aan wat je bedoeld?
Dat stel je ook per gebruiker in in AD bij het tabje Profile

Ongeveer in het midden zet je Connect aan, kiest dan bv. H: en bij TO: vul je in
\\servernaam\homeshare$\%username%

Op de server niet vergeten om een home dir aan te maken natuurlijk.

Documenten map verwijzen naar de homemap doe je via een policy.
Maak een nieuwe policy aan en ga vervolgens naar user configuration/folder redirection/my documents
In de target tab selecteer je bij setting BASIC en bij target Redirect to the user's home directory
Op de settings tab moet je de rechten controleren.

Suc6!

Start -> Beheer -> Active directory gebruikers en computers

12Koeto....ik zou er, al ik jou was, maar niet aan gaan beginnen.
Wanneer je al niet weet hoe je de AD op start heb je kennelijk weinig kennis van zaken.
Geeft niks hoor maar denk hier aub niet te licht over, je kunt meer "kapot" maken dan je lief is.

het is gelukt.
maar ik moet nou een organizational unit maken.
en vanuit die unit moet ik users aanmaken.

hoe doe ik dat?

Jou kennis is op dit gebied gewoon niet aanwezig en dus stel ik voor dat je eerst een gedegen mcsa of mcse opleiding gaat volgen.

Dit is tevens, sorry, mijn laatste reactie hierop.

Suc6!:thumb:

Beste 12koeto,

Zoals Kawaknaller al aangeeft is je kennis op dit moment (nog) niet aanwezig. Ik wil niet gelijk gaan zeggen dat je mcsa of mcse moet gaan halen, want de waarde van die certificering is ook niet meer wat het geweest is.
Uiteraard heb ik het zelf ook moeten leren, wat ik denk wat je beste kunt doen is op de website van Microsoft de documenten door te lezen over Active Directory, deze documenten bevatten zeer uitgebreide informatie en beschrijvingen over hoe en wat.

Ik denk dat het te makkelijk is om voor elke stap een topic te openen op het forum. Eerst zelf proberen, mocht je er dan nog niet uitkomen dat denk ik dat je wel op dit forum terecht kunt.

Wat je misschien kan helpen is dat je als je met servers aan de slag wilt dat je leergierig moet zijn en niet bang moet zijn om fouten te maken, of te wel gewoon proberen en kijken wat er gebeurt.

1 tipje voor een heel aantal vragen van je: Menu balk, rechtmuisknop en F1.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan