Eigen hosting

• Onderwerp starter Onderwerp starter York
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

York

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Hallo allemaal,

Ik was geintreseert in een eigen hosting. Alleen heb ik er helemaal geen ervaring mee, en daarom heb ik er een paas vragen over.

1. Wat heb je allemaal nodige voor een eigen hosting?
2. Hoe krijg je het uigegeven geld weer terug?

En domeinnamen hoe kan ik ervoor zorgen dat ik die ook kan regelen voor mensen?

Greetzz York

Wat wil je gaan hosten? Shell.Web

Ik wil op het Web.

Greetzz York

Eh bedankt voor de link.

Alleen heb ik niet een extra computer er voor nodige?
Een snelle verbinding?
Misschien extra beveiling? En dat soort zaken?

Greetzz york

Kijk, als je met Wanadoo cable 14 kb/sec kan geven is het niet te doen om 1 zware site te hosten (flash) of meerdere kleintjes.

5 bezoekers die moeten het doen met nog geen 3 kb/sec persoon dan. Site's worden extreem sloom

Verder moet je PC aan staan als je wil dat ze de site kunnen bezoeken. Ik heb zelf iets draaien, tis niet optimaal. Op het moment dat er meer bezoekers komen gaat mijn upload omhoog en surf ik minder snel.

Beveiliging zit meestal bij dat soort programma's geregeld.

Geplaatst door York
Eh bedankt voor de link.

Alleen heb ik niet een extra computer er voor nodige?
Een snelle verbinding?
Misschien extra beveiling? En dat soort zaken?

Greetzz york

Wat je kunt doen is een goedkoop compje halen en er Linux Distro en die als host laten draaien.

Het is de inderdaad de bedoeling dat ik er een apparte comp voor haal plus een extra snelle internet verbinding.
Welke internet zou ik dan moeten nemen om echt in een keer veel bezoekers toe te laten op een host.

Wat raden jullie me aan?

Greetzz York

Kost je 200 Euro per maand, wil je een beetje site snel kunnen hosten.
Dan kun je beter bij deheeg.nl een account aanvragen, VEEEEEEEL goedkoper, en veel sneller. Buiten dat hebben zij de nodige kennis in huis betreft veiligheid/updates etc.

Jah kost me misschien wel 200 euro per maand. Maar het is de bedoeling dat ik 20 GB ruimte heb. En onbeperkt adressen kan aanmaken met bijvoorbeeld @yourstart.org

Beveiling en msql en dat soort dingen wil ik er dan ook bij doen.

Koste haal ik er dan wel weer uit doordat ik ook andere websites host, tegen een kleine vergoeding.

Greetzz York

Gewoon internetabonnement haal je het niet meer.
1) Upload is veel te laag
2) Het mag niet van je provider (iig niet van Wanadoo)

Ik betwijfel hoe succesvol dit gaat worden?

Wat ben je toch aan het doen de laatste tijd, je bent zo druk bezig met hompage en hosts.

Ik heb er inderdaad misschien wat voor nodige maar dat heb ik er dan voor over.
Als ik een speciale internet verbinding nodige heb dan neem ik daar dus ook een abo op.

Ik wil het netzo krijgen als een echt bedrijf.

Ik ga nu effe rondsnuffelen op internetten.nl

:thumb:

Greetzz York

Geplaatst door York
Jah kost me misschien wel 200 euro per maand. Maar het is de bedoeling dat ik 20 GB ruimte heb. En onbeperkt adressen kan aanmaken met bijvoorbeeld @yourstart.org
Wel eens van dedicated of colocated hosting gehoord?
Als je €200 pm van plan bent uit te gaan geven kom je heel ver met beide.

Als het je alleen om 20 gieg gaat + veel dataverkeer: waarom moeilijk doen, benader een host voor een prijsopgaaf.
Domein.org + onbeperkt mail adressen (pop en alias) is bij geen enkele host een probleem, zelfs niet bij kleinere pakketten.

Mag ik vragen wat je eigenlijk van plan bent?

Onthoud btw dat je beter klein kan beginnen, upgraden is altijd mogelijk.

Hoi,

Van een dedicated of colocated hosting heb ik nog nooit gehoord nee, ik ga er effe wat informatie over op zoeken. 20 GB is alleen voor men eigen website bedoeld, wat misschien wel meer gaat worden. Dan host ik er nog een paar websites bij voor een goedkopere prijs om de uitgave terug te winnen.

Wat ik precies van plan ben, dat hou ik liever nog even voor me zelf, als ik resultaat heb dan laat ik het gelijk horen op helpmij.nl natuurlijke :D Maar dat gaat voorlopige nog even wat tijd overheen.

Greetzz York

Geplaatst door York
Hoi,

Van een dedicated of colocated hosting heb ik nog nooit gehoord nee, ik ga er effe wat informatie over op zoeken. 20 GB is alleen voor men eigen website bedoeld, wat misschien wel meer gaat worden. Dan host ik er nog een paar websites bij voor een goedkopere prijs om de uitgave terug te winnen.

Wat ik precies van plan ben, dat hou ik liever nog even voor me zelf, als ik resultaat heb dan laat ik het gelijk horen op helpmij.nl natuurlijke :D Maar dat gaat voorlopige nog even wat tijd overheen.

Greetzz York
Je hoeft ook niet uit te leggen wat je exact van plan bent. Maar nu je wat meer vertelt, denk ik dat je eerst reseller kunt worden.
Reseller houdt in dat je een stuk ruimte + dataverkeer inkoopt op een server, die je kan weder verkopen.
Het lijkt me wel wijs dat je eerst eens gaat verdiepen in die hele hosting wereld, voordat je verder gaat met je plannen. Neem eens een kijkje op www.webhostingtalk.nl , een forum voor webhosters. Onthoud gewoon: begin klein, groter kan altijd nog (tenzij je je niet druk maakt over wat extra kosten :D )

Jah ik weet dat ik een reseler kan kopen, maar de grootste reden dat ik een eigen hosting wil is niet omdat ik andere website perse wil hosten. Dat doe ik er alleen als extra bij om mijn uitgave per maand weer terug te winnen.

Het gaat namelijke heel ergens anders om waarvoor ik beter een eigen hosting kan gebruiken van zo een 20 GB. Maar deze plannen maak ik liever nog niet bekend.

Maar ik zal het onthouden, dat ik beter klein kan beginnen dan groot. :thumb: :D

Greetzz York

sorry voor de late reactie...
Geplaatst door Rob73
Idd,je zult een giga upload moeten hebben en dat kost een paar centen.Kijk voor abbo's op www.internetten.nl
maar kep dan niet echt een idee naar wat voor pakket ik moet zoeken...
de hoogste upstream die ik zei is 2048 kbit...en da's hem niet denk ik :)
iemand die me ff op weg kan helpen ? :)

Laatst bewerkt:
als je eens bij www.deheeg.nl gaat kijken; die hebben "reseller accounts".

Dat is op dit moment het eenvoudigst en goedkoopst voor je.

t.

uhm...kweenie zeker hoor, maar deze topic gaat toch over het hosten van webspace, niet over domeinen bestellen ?
kzie namelijk alleen maar dingen staan over webhosting en webspace van groter dan 250 mb, maar kzie niks over een upstream van 1 gigabyte...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan