Eigen IP adres achterhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

OuweGrijse

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Ik wil niet dat mijn bezoekersteller de bezoekjes aan mijn eigen website telt.
Ik heb echter een dynamisch IP.
Eigenlijk zou ik dus uit vanuit mijn asp-teller moeten kijken wat mijn ip is.
Uiteraard kan ik de ip opvragen, maar hoe moet die teller weten dat die van mij is en dattie hem niet moet tellen? (Dynamisch, weet je wel. In geval van een static IP, breng je gewoon een filter aan.)
Is er een slim iemand die daar een trucje op weet?

Ga naar opdrachtprompt en dan ipconfig/all typen. Is dit voor de server te configureren, want dan werkt een je subnetmasker denkelijk ook. Je hebt hoe dan ook een voorkeurs-IP adres en dat zou moeten werken als je geen proxy hebt, want in dat laatste geval herkent de externe server uw IP niet (Windows updates krijgen dan ook een "unknown error" bij updaten)... Wat is de poort die je destijds hebt ingesteld?

Je kan natuurlijk ook zelf een statisch IP-adres instellen als je dat wenst. (onder netwerkcentrum)

Goede vraag, want heb er niet bij stilgestaan hoe dit in zijn werk gaat bij vb. Google analytics die idd. wel die herkenner heeft voor dynamische IP-adressen.

Laatst bewerkt:
Vergeet de spatie niet: ipconfig /all

Mogelijk eerst opdracht cmd geven.

Dank voor de antwoorden, maar ik ben niet duidelijk genoeg geweest.
Op een externe server(provider) staat de website. Ik log daar het aantal bezoekers en neem teven even het IP adres van de bezoekers mee. Uit interesse, verder doe ik daar niets mee behalve kijken wat mogelijke klanten zijn en wat de zoekmachines.
Bij elke bezoeker vraag ik dus het remote adres op en dat log ik.
Maar als ik dus op de site kijk, wordt ik ook gelogd. Logisch dus.
Op een of andere manier moet ik dus mijn eigen ip adres zien te achterhalen en die vergelijken met het remote adres.
Maar hoe achterhaal ik MIJN Ip adres op de server. Lastig uit te leggen, want hij ziet het ip waarmee ik de site bezoek.
Maar het is een beetje een domme server want hij weet niet dat ik het ben :-)
De vraag is dus : Hoe kan ik in asp mijn ip adres achterhalen zonder het remote adres te gebruiken.
Is er misschien een manier om het even op te vragen via een andere site ofzo en hoe moet dat dan in asp.
Misschien is het ook te veel gevraagd, maar ik ben nieuwsgierig en een mens is nooit uitgeleerd.

Hoi OuweGrijse,
Of het kan en of het lukt weet ik niet, maar ik zit aan het volgende te denken:
  • Heb je de mogelijkheid om een pagina aan te maken waarop de teller niet werkt (voor niemand)?
  • Zo ja, dan kan je zo'n pagina tot entree-pagina voor jezelf maken (evt. met inlog-bescherming), en die pagina een cookie "itsMe" laten zetten.
  • Vervolgens zou dan op alle andere pagina's gecheckt moeten worden of dat cookie er is, en zo ja, dan de teller uitschakelen of 1 bezoek laten aftrekken.
Zo zou je er incognito in komen en vervolgens gebrandmerkt worden. ;)
Iets in die geest misschien?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hallo CSShunter,
Dank je voor deze suggestie. Lijkt mij goed haalbaar. Ik ga het binnenkort proberen.

Met vriendelijke groet,
Ouwegrijse

Je zou dit kunnen doen met een cookie.
Een knopje aanmaken dat hij je niet meetelt, op dat moment wordt de cookie aangemaakt.
Voordat je de teller ophoogt even kijken of de cookie bestaat zo niet dan +1

Met de methode van CSShunter lukt het prima. Met die van flyte is het probleem dat sowieso al cookies check en plaats om unie bezoekers te kunnen onderscheiden.
Allen bedankt voor de input.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan