eigen kast bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

davepower

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2007
hallo iedereen

ik heb een idee om een eigen pc-kast tebouwen alleen mijn vraag is:

wat raden jullie mij aan?

ik ben van plan om hem van hout temaken omdat makkelijk bewerkbaar is, alleen een vriend zei al dat ik dat niet moes doen vanwege brandgevaar.

raden jullie mij toch een houte kast temaken of een houte kast met bijv. ijzere plaat aan de binnenkant???

met vriendelijke groet

davepower

ps: ik ben van plan om er ook van plan om naast een CPU cooler (die er al in zit) ook nog 2 frontcoolers er in tezetten, dat jullie dat weten ivm de raad.

brandgevaar hoef je niet bang voor te zijn als je er gewone koelers in steekt.
Crash (een lid hier) heeft ook een casemod gemaakt van MDF. Ik heb dit zelf ook gedaan en dat werkt goed hoor ;-) Goed bedenken hoe groot alles moet worden en hoe je het wilt afwerken.

Het makkelijkste is het frame van een oude kast nemen en daar je casemod van maken. De buitenkant kun je dan zelf met hout of MDF maken. Het voordeel van een kast frame, je hardware kun je op de normale manier goed in de kast monteren. Alles is dan ook met elkaar in contact in verband met aarding.

en hoe zit dat met hardeschrijven? want die wou ik eigenlijk in een ruimte van 5cm stoppen (hij past er dan tussen) alleen mijn harde schrijven worden ong 45-60graden kan het dan kwaat? of moet ik er dan daar ok een coolertje tegen aan zetten?

en mijn idee over een de case is dit:

klik hier

Je moet wel zorgen dat de schijven koeling krijgen, dus hun warmte kwijt kunnen. Als de airflow in de kast goed is, dan hoeft er geen koelertje op de hardeschijven.

Je moet wel zorgen dat de schijven koeling krijgen, dus hun warmte kwijt kunnen. Als de airflow in de kast goed is, dan hoeft er geen koelertje op de hardeschijven.

als je op de link klik zie je naast dat zwarte een wit randje en daar wil ik dan mijn 2 hdd (iedere kant 1) stoppen.

denk je dan dat er dan wel een koelertje moet?

Als je niet zeker bent stop je er maar een koelertje in, teveel koeling kan geen kwaad, teweinig daarentegen dat weten we allemaal :s

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan