Eigen MAC-adres geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

KoenDW

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
24
Hallo,

Ik heb een nieuwe draadloze DSL/kabel-router geïnstalleerd. Alles werkte perfect, ik kon draadloos over internet surfen. Toen wou ik het draadloos netwerk ook beveiligen door de MAC-controle in te schakelen, maar ik heb per ongeluk m'n eigen MAC-adres geblokkeerd zodat ik zelf ook niet meer aan de configuratie kan. Hoe kan ik de blokkering toch opheffen ?

Alvast bedankt !
Koen.
 
je kan dit probleem oplossen door je router te resetten
je moet dan alles wel opnieuw configureren
ik zou geen andere oplossing weten
 
Bedankt voor de snelle antwoorden !

Het is misschien een domme vraag, maar "resetten", is dat hetzelfde als uitschakelen en dan opnieuw inschakelen ? De aan/uit-knop is de enige knop op de draadloze DSL-router.

Weet iemand of de router de MAC-beveiliging "vergeet" als hij uit-en ingeschakeld wordt ?

Koen.
 
normaal zou er toch een reset-knop op moeten staan
kijk maar is even in je handleiding

het kan ook zijn dat als je hem voor een tijdje afzet dat hij het 'vergeet' maar daar zou ik niet te hard op rekenen
 
Geplaatst door masterprut
erm :confused:

1x is voldoende,

Relax...

Doe eens iets aand die handtekening van jouw!

KoenDW:

Ik heb na veel problemen met de MAC-beveiliging de WEP-beveiliging gebruikt.
Een hexidecimaal cijfer dat je nodig hebt om via die router op het netwerk te komen.

Hexidecimaal gaat van 0 tot F, dit zijn er totaal 16; 0, 1, 2, 3... 9, A, B, C, D, E en F. Bijvoorbeeld deze wepkey, als je het gebruikt wel zelf eentje verzinnen natuurlijk en opschrijven: 1321524AFBECE134211FACCEBD

Dit hoef je alleen maar via de software van je router op te geven. En dan nog bij de draadloze verbinding hetzelfde getal opgeven bij de internetverbinding.


Gewoon een tip van mij hoor, ik zeg niet dat je dat moet doen....
Maar als het je met de MAC-beveiliging lukt is het ook goed natuurlijk, dat is ook goed genoeg beveiligd :)
 
Opgelost !

Het probleem is inmiddels opgelost, ik heb de router via een gewone Ethernet-kabel aan m'n computer verbonden en zo kon ik de router resetten.

Volgens de handleiding is er inderdaad een "verborgen reset-knop", maar die is blijkbaar érg goed verborgen, ik vind hem alleszins niet.

Bedankt voor de hulp !
Koen.
 
hueh? :p

Me handtekening is mooi :)

Niet meer van die tussen ruimte's :)

KoenDW --> np :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan