Eigen mappen accoutn

Status
Niet open voor verdere reacties.

josephine100

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2007
Hallo,
In mijn microsoft outlook heb ik een extra email account toegevoegd. Alleen nu wil ik graag dat dit account eigen mappen krijgt. Dus een eigen postvak-in, verwijderde items, verzonden items enz... Hoe ga ik dit voor elkaar krijgen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes Josephine!

Beter dat ene account weer verwijderen uit je configuratie.
Dan Outlook afsluiten, en via Configuratiescherm -> e-Mail of Mail (wat er maar staat; eventueel Klassieke weergave aanklikken in de linkerkantlijn om het te zien) een nieuw profiel maken voor dat andere account.
Ook in het profielen-beheergedeelte aangeven dat je bij opstart van Outlook wilt kiezen welk profiel je wilt gebruiken (dus dat er niet automatisch een profiel geladen wordt).

Dan dus (via opnieuw starten van Outlook) wisselen tussen profielen, die elk hun eigen e-mail account en hun eigen Verzonden Items, Postvak IN, verwijderde items etc. hebben.

Dat is jammer genoeg niet de oplossing die ik zoek denk ik...
Mijn computer staat altijd aan en de mail word automatisch binnengehaald, ik kan niet elke keer outlook opnieuw opstarten om even de mail van het andere account te checken. Kan natuurlijk wel, maar is een beetje omslachtig... :(

Wel bedankt voor je snelle reactie! :thumb:

Is helaas niet anders: Er is in Outlook niet de mogelijkheid om binnen het programma te 'switchen', zoals met Identiteiten in Outlook Express.

Tijs.

Enige andere mogelijkheid (maar minstens even 'vervelend') is het maken van Berichtregels (Extra -> Wizard Regels), maar dan moet je zowiezo eerst extra mappen maken voor Verzonden items, Postvak In etc. voor het tweede account.

Je kunt bijv. o.b.v. geadresseerde bij binnenkomst van nieuwe mail de mail voor het 2de account laten zetten in Postvak In 2de account, en een regel o.b.v. afzender om mail in Verzonden Items te verplaatsen naar Verzonden Items 2de account etc.

Heel omslachtig, werkt maar gedeeltelijk automatisch (je zult hoogstwaarschijnlijk elke dag enkele gemaakte regels handmatig moeten draaien).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan