eigen object/class array

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomboman

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2013
Berichten
32
Ik probeer een array te maken van een eigen object/class.
Alleen ik krijg een error, kan iemand zien wat ik verkeer doe?

Code:
Player[] myObject = new Player[] {
                        new Player(myURL[0], txtName1),
                        new Player(myURL[1], txtName2),
                        new Player(myURL[2], txtName3),
                        new Player(myURL[3], txtName4),
                        new Player(myURL[4], txtName5),
                        new Player(myURL[5], txtName6),
                    };

Alleen nu krijg ik een error over het gehele stuk:

NullReferenceException was unhandled

Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe?
 
Heb je deze code in gebruik voordat je InitializeComponent method call? of voordat je de textboxen zelf aanmaakt?

Of probeer eens ipv de url[0] een handmatige waarde.

(ook kun je om te testen een proberen met maar 1 player in je array, en daarna uitbreiden)
 
Het werkt nu, er was een probleem met de textbox.

Alleen nu krijg ik verderop dezelfde error die ik dan niet begrijp.

Mijn code:
Code:
for (int i = 0; i < aantal; i++)
                    {
                            myTimers[i].Tick += (s, args) => myObject[i].getStats();
                    }

Als ik de functie myObject[1].getStats normaal uitvoer dan werkt het gewoon.

Ik krijg de 1e keer in de for loop al gelijk een melding.
 
dan is myTimers of myTimers[0] of myObject[0] null (of iets in myObject[0].getStats method?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan