Eigen OEM CD/DVD maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

theoxis

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2007
Hallo allemaal!

Ik moet voor een vereniging (scouting) op meerdere computers hetzelfde installeren (Windows XP (SP3) + diverse applicaties en drivers)
Wat ik graag zou willen hebben, om tijd te besparen (nu en in de toekomst bij herinstallaties), is een soort van zelfgemaakte Windows OEM waarin ik kan programmeren wat er geïnstalleerd moet worden. Vervolgens is het dan de bedoeling dat ik die OEM zo vaak kan gebruiken als gewenst op zo iedere pc (opnieuw) van software te voorzien...

Is mogelijk om zoiets te maken? Is daar een utility voor?

Hartelijk dank!

P.S. ik wist niet precies waar ik deze vraag moest plaatsen... hij is van toepassing op "software", "besturingssystemen" en "programmeren"

Ben het niet zeker, maar ik geloof dat dat mogelijk is met norton ghost .. ;; kan iemand dit bevestigen of verbeteren ??

dus eigenlijk kan je hier ook mee je computer herinstalleren na formateren ?

Yep, je maakt gewoon een Windows CD met alle programma's, instellingen en drivers op de CD. Dat scheelt je tijd, en de CD wordt er ook kleiner van in de meeste gevallen.

Oké, zal dat een afhalen ;)
lijkt me en nice programmatje, maar wat download het traag ;; slechts 15 kB/s :o

Heb het programma gedownload en naar mijn hand gezet :)

Echter: je kan niet echt programmas erin zetten... spelletjes laten installeren enzo toch? alleen updates/tweaks...

Zo niet, laat aub even horen hoe dat moet!

Dank!
Merlin

Kan wel, alleen moet je ze ergens anders vandaan halen. http://www.winaddons.com/ Als je 7-Zip installeert op je PC kan je zo'n bestand openen en de .exe installer vervangen door de Nederlandstalige, mocht je dat willen. Die zal je telkens even op moeten zoeken, want wat je op die site download is Engelstalig.

Met http://unattended.msfn.org/unattended.xp/ kun je ook applicaties toevoegen aan een standaard Windows installatie.

Dus als je het nlite principe combineerd met de bovenstaande site kun je een leuke installatie cd gebruiken.

Houd wel even rekening met je licenties/cd-keys als je het unattended gedeelte gaat doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan