eigen os maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascalboy

Banned
Lid geworden
10 mrt 2011
Hallo.

Ik wil graag wat kennis krijgen over os omdat ik nog steeds niet zeker weet wat ik later wil gaan doen.
Heeft iemand een handige tutorial in het Nederlands om er een te maken want met linuxsfromscratch kom ik niet echt verder... vandaar het liefst in het nederlands.
Het maakt me geen zak uit hoe lang het duurt (sommige doen er jaren over..) en hoe moeilijk het is.

Heeft iemand misschien iets voor me om de basis en misschien later verder er voor te leren.

Gr pascal

Laatst bewerkt:
Nee ik wil hem echt van de basis af maken.. en suse is echt helemaal niks alleen voor gewonen mensen ;p

hallo

ik ben noch niet zo lang bezig met hetzelfde (om van de basis een Linux versie op te zetten).
maar dit is alleen als je kan programmeren.
eerst en vooral moet je een werkend commando promp zien te krijgen.
het maakt eigenlijk niet zo zeer uit hoe je dit doet maar dit mach volgens mij geen terminal zijn maar ik daar niet zeker van ben.
ik heb hiervoor debian geïnstalleerd in een virtuele machine maar den met het vinkje weg te laten bij grafisch bureaublad.
dan moet je bestanden daar naar binnen krijgen die je hebt compailt met de grafische weergaven van debian.
dan voer je die uit en zo moet stap voor stap je os opstarten.
voor de grafische weergaven te laden zou ik oftewel wayland gebruiken of x-server.
in de toekomst kun het startprocedure outomatis laten gebeuren.

ik heb debian al naast me ubuntu en windows 8 draaien alleen komt hij nog niet in me grub 2 menu... en kan ik hem niet starten,

verder heb ik debian al op me pc en dvd:)

heb je tijdens de instalasie van debian gekozen om geen niewe grub instalasie gedaan?
dat moet je grub updeeten.
maar hoe dit moet weet ik ook niet.

sorry helemaal vergeten te zeggen dat alles hetbnu doet.

1ubuntu
2windows 8
3debian
4slackware

Ik lees nu dit boek: Linux Device Drivers, Third Edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan