Eigen overhoor programma maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yarown

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2013
Hallo Helpmij, ik wou beginnen met een nieuw project.

Ik wil graag voor onze klas een overhoor programma maken, jullie kennen het wel WRTS en TEACH2000 enz.

Nu wil ik er graag zelf eentje maken voor onze klas. Die ik dan ook uiteraard op een website wil zetten zodat ze er op kunnen.

Zou iemand weten hoe dit moet?

Alvast bedankt.

(Waarom ik gewoon niet via wrts doe? Het is leuk om er zelf een te maken als het lukt)

Hallo,

Het beste is om eerst te beginnen met Visual Basic 2008 Express Edition

Gewoon een klein overhoor programmatje wil ik hebben.
Dat ik zelf een lijst kan maken, maar dat dit wel online is. DUs dat ik deze wel op mijn website kan zetten.

Bedoel je online of software (installeren dus)?
Als het online is, heb je al ervaring met websites maken of 0?

Ik wil gewoon een overhoorprogramma op mijn website hebben staan dat iedereen zijn eigen lijstje kan maken.

En ik heb wel enig verstand met HTML ja.

Oké, met HTML alleen gaat je dit niet lukken.
Je zult met serverside talen moeten gaan werken als php en asp. Met php kan ik helpen, asp en aspx en alles wat er op lijkt heb ik geen verstand van. Om het helemaal awsome te maken kun je ook nog javascript gebruiken, maar dat is niet 'verplicht'.

Hmm... ik wil natuurlijk proberen om het te maken..
Als je zegt dat het te lastig word, dan doe ik het niet natuurlijk.

Natuurlijk zelf, ik ga het niet helemaal maken ;). Maar aangezien je nog nooit met php hebt gewerkt lijkt het me niet heel moeilijk.
Wat je uiteindelijk moet hebben:
Een mysql database->deze bevat alle woorden. Met php kun je dingen hieruit opvragen.
Een overhoorpagina->hier krijgt de leerling de woorden in een bepaalde richting gevraagd
Een checkpagina->Hier gebeurt de 'magie'. Php haalt alle goede antwoorden uit de database en kijkt of ze overeen komen met het getypte antwoord.
Met javascript kun je steeds een AJAX request laten gaan van de overhoor naar de check. Zo hoeft de leerling niet steeds de pagina te herladen als die het heeft getypt. Hier hoef je je pas druk om te maken als het klaar is/helemaal niet als je het prima vind zonder.
Als je wil dat de site herkent of het 100% fout is of een spelfout word het denk ik wat lastiger, daar zou ik zo even niks voor weten. Misschien ook wat om achteraf evt met hulp van google toe te voegen ;) .
In volgorde om te leren: w3schools.com/php <- php, alleen Basic en Forms
w3schools.com/sql <- basic zeker, de rest kan je ook nog nodig gaan hebben
Weer even terug naar PHP en daar mysql doornemen. (als je echt zoiets hebt van WAAR GAAT DIT OVER kun je ook eerst php mysql doornemen, dan snap je het nut misschien beter.)
http://w3schools.com/js/default.asp <javascript
Je moet ook zorgen dat je een webhoster hebt die php en mysql heeft, maar dat zullen de meeste wel hebben.

Als je tegen iets aan loopt, roept u maar!

Ow je wou online, het beste is om met php twee tekstboxen te maken eentje met het woord dat niet invulbaar is en de andere met een intyp. Je kunt het beste op basis van een php/mysql login systeem te beginnen en dan zie je wel verder

Ik heb wel vaak gewerkt met PHP maar zelf scripten gaat nog niet lukken :)

Bedankt voor alle hulp!

Hi Yarown
Google op:
php quiz free script
of met database:
php mysql quiz script free
En zoek in de resultaten iets waar je wat mee kunt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan