eigen pc case

Status
Niet open voor verdere reacties.

bioverklock

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2013
hallo,

ik wil graag weer eens aan een projectje beginnen,
ik heb namelijk net nieuwe onderdelen besteld voor mijn computer,
maar nu wil ik zzelf een case maken. ik had al iets in gedachten en ik heb het al uitgewerkt in google sketchup.
nu is mijn vraag hoe moet ik dit doen en met welk materiaal.

PC KASTàfgerond.pngPC KAST.jpgPC KASTàfgerond1.png

mvg

Kijk vooral eens naar MDF: erg makkelijk te bewerken, maar je moet wel de spullen goed in de grondverf zetten omdat het nogal vocht opzuigt.

Als je dit design wil gebruiken, ben ik toch benieuwd hoe je dat doet met de videokaart, deze lijkt los naast het moederbord te liggen.
En hoe zit het met koeling?

goede vraag ;) videokaart zet ik er verticaal in met een riser kabel en wat koeling betreft zitten er 2push koelers in aan de onderkant en aan de bovenkant 2 pull

behoorlijk dunne behuizing zorg er dus voor dat de airflow niet verstoort raakt in de kast zelf
de processor fan zal waarschijnlijk een top down koeler worden als ik dit zo zie je hebt namelijk geen plek voor een koelblok dat left right koelt
en dan is het wel te adviseren om openingen te hebben voor koele lucht direct op de cpu koeler en het dus niet warme lucht in de behuizing zelf op de cpu blijft blazen

je behuizing is te dun voor een ATX voeding als ik zo naar je plaatje kijk dus kijk naar een degelijke SFX voeding

Laatst bewerkt:
Ik wou een fan boven de cpu plaatsen en een boven de gpu
Als ik dan onder 2 fans laat pushen en 2 fans boven laat pullen wil het waarschijnlijk wel
Even een noctua low profile koeler en het past perfect
Wat betreft de atx voeding die gaat er op zijn zij in

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan