eigen PDF factuur gemaakt, klantgegevens makkelijk in voeren door klikken ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

topfix

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jun 2012
Goededag,

Moeilijke titel maar eigenlijk heel simpel.

ik heb zelf een mooie factuur gemaakt in PDF,maar nu moet ik iedere keer bij mijn
klantencontacten/contactgegevens zelf alles gaan zitten invoeren.

Kan het niet zo gemaakt worden dat ik ergens een bestand of adresboek heb op de computer
en door het klikken deze in een keer kan importeren naar die pdf ?
en dat die natuurlijk mooi in de gemaakte kolommen komen zoals het hoort?i.p.v. knippen plakken
of zelf alles te gaan zitten typen.

dus naam/adres/postc/woonplaats/telefoonnummer etc.

als iemand mij kan helpen of meer informatie nodig heeft of mij niet begrijpt hoor ik het graag,

Marino

FACTUUR-deel1_GIRO-afbeelding.jpg

Ja dat kan, De automation is echter niet altijd eenvoudig. Het kan wel redelijk eenvoudig via Word en access/excel. Vervolgens het document saven als PDF.

Wat gebruik je als database en hoe ben je van plan te automatiseren (programmeertaal etc.)

Bladiebladie bladie watte ???

ik ken wel een beetje met computers overweg maar database programmeren ??? geen flauw idee
waar ik dan over ga praten.....sorry

maar wel bedankt voor je snelle reactie kan dat ook in jip en janneke taal ?

ohh ja en dat excel bestand ik d8 waarom niet dan saven van pdf als excel maar als ik hem dan open
dan komt het er allemaal heel erg raar en ongeorganiseerd uit te zien dus daar kan ik dan niet veel
mee denk ik.

en ik ben ook geen excel kenner dus dat word hem ook niet denk ik.

ik dacht misschien een invoegtoepassing of iets in stellen in pdf zelf ?

In Word is er een mogelijkheid om data te importeren vanuit excel. In excel moet de data dan zo staan (ongeveer natuurlijk) lijn voor lijn:

<Naam><voorvoegsel><adres><postcode><plaats><kenteken><andere dingen><etc.>

In word kun je dan een blanco factuur maken en via de functie <mail merge> velden toevoegen zoals:

Code:
Geachte <voorvoegsel> <naam>,

betreft reparatie van auto met kenteken <kenteken>
etc.

vervolgens kun je dit verbinden aan de excel sheet. Dit is helaas de enige eenvoudige methode om dit zonder programmeren te doen. In PDF kan het ook wel: je moet dan de velden die je automatisch in wil vullen een naam geven. Vervolgens in excel de lijn met klanteninformatie exporteren naar CSV en dan via PDF importeren.

Het is niet zo eenvoudig uit te leggen op dit forum, maar er zijn verschillende sites op het internet die het proces in meer detail uitleggen.

http://office.microsoft.com/en-us/w...e-a-walk-through-the-process-HA001034920.aspx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan