Eigen persoonlijke pagina inrichten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnonymousDutch

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2012
Hallo.

Ik heb een persoonlijke domeinnaam. Echter doe ik hier niet zo veel mee behalve het e-mailen.

Echter vroeg ik me af, bestaat er de mogelijkheid dat je een soort van eigen controle menu erop kunt zetten waar mee alleen met een persoonlijke naam en wachtwoord op kan inloggen.

Je kan er noties in maken, persoonlijke links toevoegen. En een soort van bestandsbeheer etc. Dat soort dingen.

Bestaat zoeiets?

Thanks!

Laatst bewerkt:
De vraag is of je alleen een domeinnaam hebt of ook een abonnement bj eenprovider met daarbij de nodige web- en serverruimte.

Met de domeinnaam zelf doe je niet veel
Maar met x-Gigabyte aan serverruimte kun je inderdaad bestandsbeheer doen. Of dat efficiënter is dan met een extra harde schijf thuis, is nog maar de vraag.
Voor een paar andere zaken (notities, links) zul nog wat meer infrastructuur moeten hebben. Extra software, webpagina, dat soort dingen.

K heb een heel webhosting pakket maar ik gebruik voornamelijk alleen het e-mail gebeuren.

Ik denk dat ik het een beetje verkeerd uitgelegd had. Ik bedoel dus een soort van persoonlijke pagina. Waar je zelf dan een soort van widgets of zoeits aan toe kan voegen. Zoals notie's etc.

En je favorieten website's.

Nogmaals sorry voor de baggere uitleg, het is een beetje moeilijk te verwoorden omdat het waarschijnlijk niet bestaat.

Ik heb hier voor mezelf wel eens naar gezocht in het verleden. Ik beschouw dit als een aardig potentieel open-source project.
Je zoekt in elk geval onder andere naar het uploaden van files, en naar beveiliging met een wachtwoord.

(Met een wachtwoord beveiligen kan ook heel makkelijk - met één handeling - vanuit DirectAdmin - op de achtergrond wordt het dan in .htaccess geregeld.)

Als het niet je bedoeling was om dit uitgebreid in php te gaan programmeren, kun je nog twee workarounds overwegen:

- Installeer phpBB op je domein en begin een persoonlijk, afgeschermd forum.
- Installeer Website Baker op je domein - een van de meest eenvoudige CMS-en. Binnen het admin-deel kun je files uploaden en pagina's afschermen.

Leuk hoor, al die suggesties voor verschillende CMS-en.
Maar voor bestandsbeheer heb je niets anders nodig dan een ftp-programma, bijvoorbeeld Filezilla. Dat zet je gewoon op je desktop of laptop en je kunt heel veel bestanden kwijt op de server van je provider.

Om voor mezelf notities te maken gebruik ik Evernote, gratis en zeer effectief.
Als je een simpele statische pagina maakt, kun je daar links opzetten naar allerlei tools (bijv. Evernote) die online te gebruiken zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan